LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

5 April 2010

Satu gambar seribu makna.Pt 2

Assalamualaikum...

2001...Wajah ahli syurga,seorang anak kecil pelarian Afghan yg sedang dikafankan utk dikebumikan di Pakistan..walaupun dia dari Afghannistan namun dek kerana peperangan dia terpaksa dikebumikan di Negara orang..namun begitu ianya tidaklah penting di mana dia dikebumikan kerana syurga sudah pasti tempat abadinya,insyaAllah.....perasaan bercampur baur bila melihat gambar ini...lihat lah ketenangan yg terpancar dari wajah anak itu,bagaikan dia sudah mengetahui janji Allah ke atas dirinya...Subhanallah.

sumber gambar dari sini

25 ulasan:

ezam berkata...

peace no war!!!!!!!!

Cik SHiN~JU berkata...

tenang jer wajah dia...
berakhir penderitaan dia kat dunia ni...

Mr Rulez berkata...

2lar..tenang jer..moga roh dcucuri rahmat..

[[iidyLL_iceneSS]] berkata...

alamak...sgt tenang..
love dis pic..
rasa sebak lak..

Mazru Majid berkata...

ezam..
peace!

cik shin ju..
a ah..kekal abadi di taman syurga adalah lebih baik kan>

mr rulez
insyaAllah...

Mazru Majid berkata...

iidyLL_iceneSS..
memang..1st time tengok pun ade rs cam sebak..betapa satu pic mengundang pelbagai rasa kan?..

afzainizam berkata...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhh memang seribu makna sekeping gambar yang cantik rupanya terselit sebuah kisah menyayat hati... Ya Allah... Timbul rasa Insaf dalam diri bumi ku Malaysia amat bertuah

Mazru Majid berkata...

afzainizam..
Terima kasih atas komen aok tu..

betul,kita lahir dibumi bertuah..alhamdulillah..

cuma masih ramai yg masih leka dan alpa..

ALRIS berkata...

Kekal abadi di taman syurga adalah lebih baik.
Salam kenal dari Jakarta.
Salam silaturahim.
ALRIS

Nerzhul berkata...

semoga roh belia dicucuri rahmat Allah..

endiem berkata...

kesihan..

pakcik kordi berkata...

tenang je tgk wajah...=)

relevan berkata...

Dia sudah selamat..

cemomoi berkata...

kekadang fikir ngapa tak mati masa kecik dulu, takyah pikir masalah donia ni

*Dak kecikkk* berkata...

suci jew muka budakkk tu..

Finaz berkata...

yelah...wajah dia spt sedang tersenyum..

Mimie.Candy Cane berkata...

sedih sangat tengok kanak2 yng menjadi mangsa peperangan ni...

zulkbo berkata...

salam..
memang terharu tengok gambar tu

:: hayati :: berkata...

wajah ahli syurga........huhu
kita xtentu lg.......huhu

:: hayati :: berkata...

eh kita da tentu tp kita jer xtau....huhu

Mazru Majid berkata...

Alris..
ya salam kenal..muge perhubungan kita makin baik dlm masa akan datang insyaAllah..terima kasih komen.

nerzhul,
ye insyaAllah..

endiem.
mmg weh..

Mazru Majid berkata...

pakcik kordie,
setenang air tasik bera..malah lebih tenang dari tu la..subhanallah.

relevan.
a ah..tinggal kite la pulok..


cemomoi,
dah takdir kite..


dak kecikk..
mmg suci sgt..

Mazru Majid berkata...

finaz,
ha ah..mmg senyum pun kan..


mimie,
mmg sedih..tp itukah kenyataan dunia sekarang nih,yg lemah kan menjd mangsa yg gagah..

zulkbo,
ye la weh..semuga kite mengambil iktibar..

hayati,
yup..kdg2 kite pun wat2 tak tau je..hehehe

ashrafi berkata...

dengan wajah yang tenang. saya tak tahan kalau tengok gambar2 budok nih. apa lagi kalau yg jadi mangsa keganasan.. terharu sangat2.. apapun, anak ini telah dijanjikan syurga...

Miecyber berkata...

Subhanalllah....

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini