LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

3 Februari 2010

Anak ayoh...

Anak koi si Zulkarnain memang lasok,takde ape yg tak dipanjatnye..koi tau dia mengikut perangai koi,mase kecik-kecik dulu koi pun gitu jugek,koi bukan cakap kosong sbb ade macam-macam bukti atas kepala koi iaitu parut..ade parut kena besi,kena batu,kena kaca dan berbagai lagi bahan-bahan binaan.Nama pun anak jantan yek..darah mat kilau masih mengalir dalam tubuh koi nih...cheewah!(perasan)..

 
anak koi dah dapat parut baru..beriye jugek luke bawah kening te,puncanye dia berlari dan terjatuh dalam longkang,dia terhentak ke bucu@birai longkang te,alhamdulillah lah tak kena tang bijik mata...mulenye koi ingat nak sapu minyak gamat je..

  
 tapi tengok macam dalam pulok luka te,daroh pun banyok keluor..terpakse la anto ke Klinik Rakyat..

  
 Doktor bertugas te ngatekan terpakse kena jahit jugek..kalo tak jahit tak hensem..

  
 menangis-nangis si Nain kena jahit,dapat la 3 jahitan bawoh kening te..hampir nak kena tumbuk doktor yg menjahit te...sbb koi kesian tengok anok koi kena pegang dan dia meronta mintak dilepaskan,nasib baik doktor te cekap...hehehe..pedo'oh je,koi terima kasih bebanyok kat doktor te kerana buat kerje dgn elok dan cermat sekali...hehehe oang umoh koi nangis je dok nye,tp wajah dia mmg cemas la mase te...kesian tengok anak dlm keadaan gitu...

Bile dia dah besor nanti dan kalo panjang umor koi...boleh lah koi cerite kat dia macammana dia boleh dapat parut ni..koi ingat nak ada-adakan cerite ngabokan dia bertumbuk dengan mike tyson je..ok tak kala koi kabo gitu?

19 ulasan:

Cikgu Jang .. berkata...

koi kekadaang tu cemas sokmo melihat ke gelagat anak2 main...takut je benda buruk terjadi....tapi gonekan..takkan nok ngawas sokmo..tak ke dayenya jugak weh...

piewahid berkata...

bebudok tengok lasok.. dia tau sronok aje. kita yg sesok xtentu hala.

endiem berkata...

aok jampi begini.
tuku takal balik rakit
budak nakal tahan sakit.

tuku takal balik pintu,
budak nakal memang gitu.

Mimie.Candy Cane berkata...

aih...hero mesti kena ada parut time kecik..hehehe..kalo takde,tak hero la..

el berkata...

ya rabbi dasat sggh luka dia
ngeri gua tgk...kalo jd kat anak2 gua mau gua ngis 3hari 3 mlm..
dlm luka dia..huhuhu...
anak teruna ada parut baru gagah..encem..hehehe

:: hayati :: berkata...

emmmmm...x ok..x ok..kabo yg benor jer ler....hehe

Pacifist berkata...

salam.aok ni cam kwn jugok mase kecik.kwn ade gok parut kat kpale,dahi,dagu.gitu la anok laki.like father like son.

Maza berkata...

Masya Allah!

Kecik2 lagi dah ada parut. Sampai ke tua la kalau hok jenih jahit jahit gini. Mujur tak kena mata!

Kira pawer la luka dia ni. Maru weh, memang sebijik ayoh dia la kala gini. Kawan punya parut kat kening ni pun, ayoh dia punya hey la.

Apa apa pun, Alhamdulillah, semuanya dah selesai.

*doktor kata, kala luka-luka ni, jangan sapu apa-apa jenis minyak, sebab boleh cepatkan jangkitan kuman

BELALANG berkata...

uish... takotnya... sakit tuh!!!
eh.. lupa lak!

***** .......................******
(bhs ditranslatekan kpd bhs qlate)

uish... pedih tu... sie kat anak demo.. mujur jate.. gano2 pung kene kuat aaa.. hehe ken??

haha.. nk ngabokan kononya gocoh ngan tyson??? hihi... lucu demo nie deh.. =)

Firdaus Elis 9M2FRD berkata...

sian anok buah koi sorang ni.. tapi takpe.. koi mmg tau dia ni jenis lasok walau pendiam, keknye beso esok mengkala sepa berani usik dia siaplah... hehehe.. takpe la tu.. cepat la sembuhnye tu esok.. pantang kena berye gek. almaklum la kaki koi pun dah berjait mase kecik dulu kelahi dgn budok mase dulu.. tak pantang molek dah taklawo parut te.. rindu plok nak jumpe budok nain ni.. smoga dia cpt heal... aminn

cemomoi berkata...

alhamdulillah tak kena ke mata, koi tok bule tengok menda-menda gini, gayat ke daroh.. maklum la dah lama ninggal keja lasok.. kita serupa la kenit-kenit dulu nakei mujo kapok tak lekat kat kepala sampai sekarang takat parut tu besa la

pakcik kordi berkata...

ade bakat jd rambo bl beso skit nt....mcm ayah beliau...=)

beso jugek gaya luka tu yak mazru!moh ngail udang!bwk koi port baik pls!

Hashim Zabidi berkata...

Budah sedang nakal ni kena mandi apung ( mandi minyak ) biar tahan kulit, jadi berani, kuat dan pantas.

zulkbo berkata...

sama lah ngan anok jantan koi..umo 5 tahun..kaki tu dah patoh dan sekali..

Mazru Majid berkata...

cikgu jang,
ye la weh,kite ni mmg sesak nengok ke kelako deme bebudok nih..betui kate aok te..

piewahid,
ye la bang,gitu la sokmo dgn bebudok tegh lasok nih

endiem,
haha tu jampi mase koi kenit kenit tu..

mimie candy cane,
hahaha betul gak ek..bukti!

hayati,
koi pedo'oh je weh,aok ni mudah ngat percaye...heheheh

pacifist,
mana lg kuoh kala tak ke nasik weh..boleh la kite berodong kala banyok persamaan..

maza,
hehe kena bantai dgn sudu dak kening aok te,ganas koi mase kenit arite..sian aok ngah!

belalang,
hehehe..berehh saing belako kawe nih,takdok hal aih..hehedemo pung ganah gok belalang!

fida,
hehehe mekasih bro!amennn...aok pun tak kurang nakalnye mase kenit arite weh...

cemomoi,
alhamdulillah tak kena mata..baler aok..kapok?mmg ganas la gitu...

Mazru Majid berkata...

el,
hehe..kesian kan tengok,tu ko tak tengok masa kena jahit lagi..nangis kalo ko tengok tu..

pakcik kordi,
koi dah lama tak ngail..ander port ngail di sg trian ni,tp nak sedap aok umpan perut nagail baung sg triang!

pak ngoh,
hm elok sgt cadangan pakngoh te,mengkala la koi bole wat sdr mandi apung ni dah lama koi buatkan..tak reti te la,tp takat nak buat minyak tanak te insyaAllah lah....ade bace2 gek ke pakngoh?

abg zul,
amboih gone boleh patah te??mmg handal la gitu budoknye..

relevan berkata...

Ha ha..kawan dah nengok ayoh Zulkarnain ni..rata parut muka dia..atas birai kening pun ada..kat siku pun ada..kat kepala lutut pun ada..

9M2RIE berkata...

bro macamana la bleh jadi mcm tu. skrg dah ok ka.

日月神教-任我行 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini