LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

4 April 2010

Satu gambar seribu makna.Pt 1


2003..seorang tawanan perang Iraq yg sedang memujuk anaknya yg dalam ketakutan supaya bertenang,aokme rase bagaimana perasaan seorg ayah yg dirinya sendiri pun belum tentu selamat hendak memujuk anaknye yg dlm ketakutan tu...sangat menydihkan kalau kite hayati gambar ini..tengok kasut kecil budak tu...tengok lama2 boleh nangis...

Kenapa mereka terlalu kejam?ape lah salah budok te....


**koi akan buat beberapa lg siri "Satu gambar seribu makna." nantikan di entry yg seterusnye.

21 ulasan:

Fadh berkata...

manusia mmg zalim...zalim terhadap diri sendiri dan org lain.

Mybabah berkata...

Salam Cikgu. Saya amat mengalu-alukan entri gambar seribu makna ini utk dijadikan koleksi. Ia berguna utk slaid motivasi. Teruskan usaha murni ini.

Sent by BlackBerry.

piewahid berkata...

salam sahabat,
koi sokong usaha aok. teruskan...:)

*Dak kecikkk* berkata...

sedihnya..
:(

Pacifist berkata...

salam EnMazru,
memang sedih dan menghiris perasaan bila melihat saudara seagama diperlakukan seperti'haiwan'di negara sendiri oleh mereka yg mahu menjadi 'polis dunia'.nampaknya negara2 Islam terkongkong dlm negara masing2,menyelesaikan sendiri masalah dalaman.
-percayalah,jika anak itu sempat membesar,dibawanya bersama dendam kesumat kpd tentera penceroboh
-kita selalu kutuk/marah jika berlaku pengeboman disana sini,kononnya dilakukan pengganas muslim,tetapi kita tidak cuba mencari sbb kenapa mereka bertindak sedemikian.jawapannya ialah UMAT DUNIA tidak adil kpd mereka,membiarkan mereka sendirian melawan penjajahan/penaklukan.jadi apa yg dpt dilakukan mereka selain itu? demi meminta perhatian UMAT DUNIA,supaya campur tangan,sekurang2nya memberi tekanan kpd pemerintah mereka

Hashim Zabidi berkata...

Sang ayah akan sebentar lagi akan menghadapi saat matinya. Permintaan terakhir sang ayah ialah bertemu anaknya yang satu-satunya zuriat yang masih tinggal. Kita sekadar terus boleh mengandaikan jika panjang umur si anak itu, belum tentu dapat membela nasib sang ayah apatah lagi bangsa, agama dan tanahairnya, selagi kita bersikap polis kepada diri kita sendiri.

Cikgu Jang .. berkata...

marilah kite berdoa kpd tuhan agar yahudi dan amerika tu mendapat balasan yg setimpal dgn apa yg dilakukan kepada saudara kita di sana..

:: hayati :: berkata...

org beriman akn diuji aok....bkn seng nok masuk syrga......

...Nur iNsAn... berkata...

mmg sgt menyayat hati.. kafir laknatullah sntise mahukn kejatuhn umat islam... spt kta2 pacifist, sy jga yakin one day andai knk2 ini msih diberi ksmpatan utk mmbsar, pasti dia akn menuntut bela!..

jom kte b'doa rmai2 utk kesejhteraan umat islam seluruh dunia..

p/s:bila tgok video kat utube tajuk 'air mata palestina' sgt menyentuh hati...

zulkbo berkata...

salaam mazru..
memang sedih gambo tu..
teruskan usaha aok tu
kira kesedaran juga ni
melalui gambar2..

pakcik kordi berkata...

koi tak sanggup tgk beb!

Cik SHiN~JU berkata...

salam...
sedih tgk gambo tu..
sedih kenangkan nasib dorg yg jd tawanan di tanah air sendiri...
tp koi lbh sedih bila kenangkan saudara seagama khususnye di negara arab tu yg x bersatu...kita pun sama,masih bertangguh2 nk boikot produk polis dunia n kroni2nye...

Firdaus Kerayong berkata...

If theres no Photography it was no History to tell.. one pictures can tell a thousand words.. Still photography...

Mazru Majid berkata...

fadh,
ye..semuge kite tidok begitu..

my babah.
cikgu?hehe..sy yg patut panggil babah cikgu..terima kasih sy akan usaha kan yg terbaik insyaAllah.

piewahid,
terima kasih rodong..

Mazru Majid berkata...

pacifist.
koi setuju dgn pendapat aok tu..sbb tu kite lihat mrk sanggup lakukan ape saje utk menentang musuh musuh islam ini..mungkin kite juge patut contohi mrk..terima kasih,komen yg baik.

pak hashim.
insyaAllah pembelaan terhadap mangsa yg teraniaya ini akan ttp juge berlaku..Allah maha Adil..terima kasih komen.

cikgu jang,
moh same2 kite berdoa..
disana nt pasti mrk(musuh) akan terima pembalasan Nya.

Mazru Majid berkata...

hayati,
betul kata aok te..mmg kite akan sentiasa di uji..tp kite perlu jugek bangkit..mungkin ade hikmah tersembunyi disebalik semua yg terjadi pd umat islam sekarng..wallahualam..


nur insan.
ye samalah kite berdoa..belum tengok lg video tu..nt akan cuba tengok di blog pacifist.thanks..


zulkbo,
terima kasih nyokong..aok koi usahakan la tu..

Mazru Majid berkata...

pakcik kordie,
;lorr aok nih..tengok la weh..susah2 koi letak aok taknak tengok pulok..hehehe

cik shinju,
yup..setuju..kenapa masih teragak2 nak boikot..sedangkan kalo kite bersatu da lama mrk te bankrup..

Mazru Majid berkata...

firdaus..

yup..baguslah sape2 yg jd photografi..sambil2 tu boleh beramal jugak..kena tengok gek la gambo mende yg dia amik te..

Nerzhul berkata...

sedih anat nengok gambor ni weh..huhu

relevan berkata...

Pengertian makna dalam gambar sangat jelas betapa kental jiwa sang ayah dalam menghadapi situasi yang kritikal begini.

Miecyber berkata...

Sedih....

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini