LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

6 April 2010

SGSM pt.3

Assalamualaikum...

Banyak lagi gambar mengenai peperangan yg boleh disisipkan di sini namun buat sementara waktu ni ape kata koi bawok aokme tengok gambo dari timur pulok..ini adalah koleksi gambor yg dikatakan telah mengubah dunia..benar ataupun tidak kenyataan tu tidoklah dapat disahihkan...

12 Jan 1960,sesaat sebelum ketua parti sosialis dari Jepun dibunuh,Asanuma telah dibunuh oleh seorang pelajar dari pihak yg menentang beliau..

Jadi gambor di atas menceritekan segalanye..harap perkara begini tidak pula berlaku di negara kite..


**Sumber dari sini

18 ulasan:

ashrafi berkata...

sempat juga diambil gambarnya..

relevan berkata...

Kiranya ini gambar sesaat sebelum nyawa melayang..

Faizal Rahman berkata...

Harapnye gitu lah

zulkbo berkata...

salam..
tak pasei2 gambo ni jadi saksi pembunuhan..benci amat dia ke polis tu..

cemomoi berkata...

saidina umar sebelum ajal menjemput, sempat bertanya "siapa yang membunuhnya" dan dia menyambut dengan kata, "alhamdulillah, aku dibunuh oleh bukan seorang muslim" bila diberitahu dia ditikam oleh seorang majusi

Hashim Zabidi berkata...

Assassination adalah diantara kerja orang politik

al-mankaraqi berkata...

bunuh?

akuanakpahang berkata...

seram amat nengok bender ginie...

piewahid berkata...

detik² bersejarah yg terakam. terharu dgn komen sahabat kita sdr cemomoi.

Pacifist berkata...

waktu/saat/ketika yg tertulis untuk diambil nyawa dan bagaimana pengakhiran hidupnya.

Finaz berkata...

yg mana satu Asanuma? hehe..sorilah saya lembab luarbiasa hari ni

endiem berkata...

pastinya bukan berlakun lagi..

Mazru Majid berkata...

ashrafi,
tu yg mahal tu beb..

relevan..
sesaat@sedetik sbm ditikam dgn katana.

Faizal Rahman.
ye insyaAllah,..org kite baik2 lg..

Mazru Majid berkata...

zulkbo,
ye la aok..polis yek?hm koi baru tau org te polis weh,..hehehe


cemomoi,
saidina Umar R.a mmg hebat..begitu la dia menyayangi umat islam yek..


Pak Hashim,
ye,koi pun rs gitu gek..mmg ade kena ngena dgn politikal ni..

Mazru Majid berkata...

al mankaraQi.
ye weh..bunuh.

akunanakpahang,
ngilu je rase perut yek..

piewahid,
ye detik2 sejarah ni..susah woo nak dapat gambo gini..

Mazru Majid berkata...

pacifist,
ha ah..semuanye disitu..betul sgt.

finaz,
yg nak kena tikam tu lah..sebelah kiri tu.

Cik SHiN~JU berkata...

salam...
aksi asanuma tu mcm tgh wat lawok jer...upenyer dia tgh ngelok yek...

Mazru Majid berkata...

shin ju

tak sempat nak ngelok te..

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini