LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

17 September 2009

Kete pulok buat hel.

Berapa hari ngat lagi nak beraye tp kete koi boleh buat hel pulok,entoh ape malangnye malam tadi kat Triang kete koi ni tak boleh nak setat,jenuh koi nyetatnye tapi sesia belake.Alhamdulillah ade rodong yg reti momen dtg nolong,sempat la koi bawok balik kete te ke umoh.Tak dan lalu nak letok bawoh garaj dia dah buat hel lagi sekali.Syukurlah depan umoh sendiri, kena tengoh beraye tak ke haru jadinye.

Sekarang ni koi mikir,kala nak bela memang nak kena keluor duit dulu,sedangkan duit yg ade nak buat persiapan raye(koi ni bukannye org senang) dan dah tentu nak buat belanje kome nak balik ke Raub beraye umoh mok mertua koi dan paling seydey pun nak jugek ngulurkan duit angpaw ke bebudok.Atau koi bela je keter te dgn kemungkinan tak balik la beraye ke Raub tahun ni.Tapi kesian la pulok kat mok koi nuu...

Tinggal dua ari je lagi kedei pomen nak tutup cuti beraye,goner yak??

11 ulasan:

Maza berkata...

Ah sudaaah.. bukain taim nak rosoknye!!

Pomen te kabo mende problem nye kete te? Kaco kaco...

Firdaus Kerayong CW berkata...

haa tadi ni.. masa kat umah xma di triang.. hehe takda hey te dah okey. alu dan amin pomen nye

Udin 9W2DXN berkata...

starter ke bateri nye prob tu bang mazru...x dapek la den jumpo rayo nanti...

UNIVERSITI MENGKARAK berkata...

Harap adalah yang dapat membantu rodhong kita ni...bela jer dulu...bayar kemudian..lepas raya..

goner kan raya setahun sekali...

pasal perkataan bela...orang Pahang jer rupanya pakai bela untuk baiki...org negeri lain tak faham...

Salam aidil fitri, maaf zahir batin

Fadh berkata...

koi reti start, tekan kelas, masuk gear, tekan minyak, pulas stereng dan tekan brek...lain koi tok reti kuikuikui

endiem berkata...

Sian nye aok, bateri kot.

Tanpa Nama berkata...

Takpe. Mok Ayoh awok orang kaye. Mintok je duit kat dia orang te. Selame ni pun memang dah gitu dok!!!

Webmaster@Echam berkata...

Rodong,
Pade koi guane gaye pun aok tetap kena repair. Kalau tak, baik aok jangan balik. Buatnyer rosok tgoh jalan lagi haru aok...

relevan berkata...

Lor..sedey rodong kwn ndengor citer aok ni..kwn ander sebiji je kereta..kalu aok nak bawa lori balik kg tak boley pulok..kome kene operasi dah raya ke2 ni..kwn tumpang simpati jer dgn aok rodong..banyokkan bersaborr yak..

Cikgu Jang .. berkata...

Itulah kehidupan....kekadang kite tok nyangka langsung sesuatu tu tiba2 je nak jadi. macam keta awok tulah. Koi dulu penah jugak kena, ntoh cammana koi isi air tapi koi lupa tutup . Apa nok kabo, berasap enjin panasnya. dah jauh baru koi sedor. pastu hantor kat pomen...hah rabok 600 lebih...tak pasal2 koi hari tu..
dah nasib malang gamoknya...

mazru(9m2mzr) berkata...

MAZA dan udin...ade kena ngena dgn minyak tak naik,mungkin petrol pump dia buat hel..xpe udin insyaAllah ade rezki kite jumpe.

universiti mengkarak...terima kasih ats keprihatisn aok weh,cakna sokme org pahang ni..tu la yg koi sayang kat wokmwe semua,,mekasih weh,salam lebaran di ucapkan,walaupun jauh di perantaun koi harap aok gembira dgn rya tahun ni..

fadh..sama la kite weh.hehehhe

anynomous..sedap ngat mulut aok bercakap yek,kaya kome dalam budi dan kepribadian bukan macam aok te yg tau cakp je tapi x reti erti erti kaya yg sebenor,Allah pandang kepada kekayaan iman dia tak pandang dgn harte,elok la ckit kala nak bercakap te,kala berani tunjuk muke aok koi nak bg penerajang sekali..


webmaster,alhamdulillah maslah dah selesai dgn izin Allah.

pengecut tanpe nama...takde kena ngana dgn org tua koi te kaya ke ape..kite ni kala asyik nak mintak duit org tua je xde penyudohnye,aok tau sgt pasai keluarge koi yak..kala cekok meh jumpe koi,koi sepok kepala aok baru aok tau..kala berani call koi di numeber ni 0i99629245..sekali koi bubuh aok cukup-cukup,koi rela tunggu aok dan kite jumpe kat mana-mana panggil semua kerabok aok..pantang anak cicit pawang ismail di lekaehkan dgn org yg tak reti base macam aok ni..call koi sekarang kala berani,koi cabor aok sekarang jugek,jgn berani bercakap je kala tak tau citer sebenor...bengong punye manusia!

relevan..koi boleh bersabor dgn dugaan Ilahi,tp pantang koi di kate dek org yg koi ni dayus,macam kate tanpe nama di atas te.

cikgu jang,mekasih ats peringatan dgn kesbaran dari aok te..
tula dugaan dari Allah,koi redha je kala dari Dia,tp koi tak rela kala org ngate koi ni idup dgn duit oang tua koi,kala dia tau sgt yg koi selama ni idup dgn duit org tu ngape dia tak berani tunjuk muke kat koi..koi cabor aok tanpe nama TALIPOn KOI!

kala aok tak call koi MMG aok dasar pengecut dan takde batu pelir..bangang punye org!xtau citer jgn nak mandai buat cerite..sedangkan koi tau aok ni sape..org yg nak berdendam macam aok mmg laknat dek Allah,rentikan perangai aok te kala nak selamat idup atas dunia ni..

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini