LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

21 Februari 2011

Kata orang "Ini kerje pandir"

Salam buat rodong...

Bile datang ke rajin te mule la rs nak menaip je,tapi bile ikutkan malas te,mau rs nak menyandor sambil nengok tb..kadang te koi lebih ke merapu jugek dalam berblog ni,bukan koi tak nak serius dlm berblog,cume koi saje-saje buat pedooh..mudah-mudahan ander jugek yg ambuh sengeh tak pasei..tapi mengkala dan serius kang PM pun koi komplen..hehe..

Koi nengok rodong koi rajin bebnor dlm menyiapkan entry2 terkini di blog memasing..bagus la weh..koi tabik kat aokme dgn komitmen aokme nih,koi akui la mmg bukan satu kerje senang sebenornye nak cari idea utk updet tiap2 hari macam rodong sekalian..utk itu koi tabik sempering pada aokme yg rajin itu.

Hari ni datang ke pandir nye..pukui 11 malam td,koi hidupkan enjin kereta tekan pedal minyok dan memandu meredoh malam..berangan punye berangan sampai ke Temerloh,lepas te ke Mentekat pulok..musing2 di mentekat koi pun balik..sempat pulok bertemu rodong yg tengoh mengetea di Mentekat td te..cerite pasei bisnes senalor,muge aokme berjaye dlm kerjaya masing2..

Koi sendiri pun heran jugek bile dah pukui 11 malam koi boleh ke merayap tak tentu hala,gaye burung tukang la pulok..amende yg koi cari pun koi tak tahu,adakah ni satu sindrom baru yg perlu koi hadapi dlm meniti hidup ini?adakah ini normal?atau pun ianye dah tersurat?

Koi sempat jugek singgoh ke jambatan patoh@putus di temerloh td te,aokme tau dak tempat te?alaa bawoh jambatan tak putus te la.. dan sempat jugek koi menyembang dengan seorg pemancing tegar bernama kadri..Kadri cakap dia mmg sokmo la memancing atas jambatan patah@putus te,kalau dia takde atas jambatan te,mungkin dia akan duduk di bawoh jambatan..walaupun tiade hasil tangkapan yg boleh beliau banggakan tp beliau tetap setia menunggu di depan joran..hebat abg Kadri kite...kan?

aaggggggggg...koi rase tidok lah pandir mane dak merayap memalam gitu,bukan buat kerje tak senonoh pun..lain la koi berlari2 smbil tak berbaju,ye dak? <--nyedatkan hati sendiri..huhu

nak tido da la..aokme layan la dulu..

13 ulasan:

Tuan Din berkata...

koi rase hok awok keluor merayar malang2 te doklah pandir ngat... tapi hok duk setia depan joran tiap2 malang te adalah gaya2 pandir te...

Mazru Majid berkata...

@Tuan Din hehehe...tu da hobi,nak wat gone tuan din..bilang maalam duk atas jembatan putuih te..nunggu joran makan dek ikan..mane tau nk kena rezeki dpt patin muncung..t.k ats komen aok te bang..

cemomoi berkata...

bukan juga pak pandir moden

gone air surut doh?

Mazru Majid berkata...

Bukan..hahha..tp kalo kerje pedooh ckit @ pelik org pun akn pandir aok ni..sokmo la gitu yak..ngape tak kaduk ke..

Surut da weh..

zulkbo berkata...

salam..
dah lain macam je..?
aok jangan mengendap mak janda
udah la yek?lain kira okey lagi nih..!
he he..

URY berkata...

isk..isk... mcm tu pulok ye...
takpe lah tak saloh kita buat benda pelik sekali-sekala, tapi jgn selalu, nanti lain mcm pulok jadinya..

Mazru Majid berkata...

@zulkbo
dr negndapa mak jande baik cari anak dare..ke gone?hahaha

Mazru Majid berkata...

@URY sekali sekala je weh..kal selalu tak daye pulok..tq tinggl komen.

Jejaka Desa berkata...

Teringat ke jaman bujang koi weh.Malam2 bahan merayak.Balik ter tidur sampei ke lohor.

relevan berkata...

Merayap lagi aok sorang2 yak ..

LIPISLADY berkata...

Sallam,
jangan selalu het merayap memalam ni weh,
karang orang tak nok buka pintu,
aok tido atas pelanto..hehehe

Mazru Majid berkata...

Jejaka Desa>>sekali sekala mau jugek buat kerje gini aok..rindu ke zaman mude arite la agoknye yak..hehe

Relevan>merayap lagi weh..tp tidok la sampai ke dini hari..

Mazru Majid berkata...

nasib la weh,gonekan pulok..tp koi bawok sokmo kunci spare weh..hehe

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini