LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

8 April 2010

Satu gambar seribu makna.Pt 5


19 May 2003,seorang anak Palestin yg amat berani sedang membaling batu ke arah sebuah kereta perisai israel ketika peperangan di Beit Hanoun,selatan semananjung Gaza.

Mereka ini digelar dengan nama jolokan Singa Palestin dan keberanian mereka digeruni oleh tentera yahudi.

Gambor di atas menceritakan segalanye tentang keberanian dan semangat mereka yg tidak pernah luntur utk mempertahankan tanah air mereka dari terus dijajah yahudi keparat.Mungkin kite boleh ambil iktibar dari gambor ini.



**sumber gambor dari sini

25 ulasan:

Afzainizam berkata...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

budak tu hanya bersenjata batu.... nak lawan kete kebal... namun perjuangannya bukan tandingan kita...

seribu makna betul lah.... rasa insaf yang kita hidup kat sini tanpa semangat kental membela dan memperjuang nasib bangsa...

tengok lah nasib orang lain... Ya Allah selamatkan Palestin...

Miecyber berkata...

Allah Hu Akbar...
Budak itu mengajar kita, tiada alasan kalau ingin berjuang...

relevan berkata...

Budak ni best...matinya tentu syahid..kita pula satu dunia tengok saja tanpa berbuat apa apa..

Nerzhul berkata...

semoga Allah lindungi beliau, dunia dan akhirat.

cemomoi berkata...

tentera abrahah dikalahkan oleh batu-batu, tentera israel juga kalahkan oleh batu-batu dari anak kecil ini

Finaz berkata...

saya ada kengkawan yg masih belajar kat timur tengah dan menyertai kumpulan jihad fisabilillah ni. Tapi dapat bantahan dari keluarga & kerajaan kita. Harap2 hati saya tak berubah jika satu hari nanti anak2 saya minta izin nak berjihad. Semoga Allah lapangkan dada saya utk membenarkannya. Amin.

Mazru Majid berkata...

afzainizam..kite kena wat teladan

Mazru Majid berkata...

miecyber,
yup..tiada sbrg alasan sbnrnye..

Mazru Majid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mazru Majid berkata...

relevan

bukan kite je..dunia arab pun wat tak tau jek..tak patut kan?

Mazru Majid berkata...

nerzhul

amin...

Mazru Majid berkata...

cemomoi,

mmg tentera israel pengecut dan bacul..anak kecil camtu pun nak serang pakai kereta kebal

Mazru Majid berkata...

finaz,
mungkin takut dgn tekanan dr kuase2 besar kot..insyaAllah amin

al-mankaraqi berkata...

mereka menjadi 'ketakutan' dan 'mimpi ngeri' kepada yahudi sekalipun hanya bersenjatakan batu........

Mazru Majid berkata...

almankaraQi,

mmg yahudi takut ke geng ni..salute la deme

Hashim Zabidi berkata...

Selagi umat Islam tidak bersatu, terutama bangsa Arab, selagi itulah Islam tertindas.

Orang yang bersemangat adalah dari gulungan yang miskin. Orang kaya asyik diperkuda oleh duitnya untuk hidup mewah daripada memperkuda duitnyanya untuk jihad.

zulkbo berkata...

salam Mazru..
hidup Palestin
Allahuakbar 3X..

pakcik kordi berkata...

tu blum pgg snjata lg...ccirit org kafir klu beliau pgg ak 47!

:: hayati :: berkata...

jd jom la boikot nestle, maggi, johnson n johnson tu....3 menda ni memg meluas n da jd darah daging....
tkutny salah satu dr peluru israel tu adalah dr kita jugek sebenorny...n kita yg membunuh sebenorny......huhu

Cikgu Jang .. berkata...

sampai bila harus begitu...

Mazru Majid berkata...

pak hashim..
org arab spt tidak mahu bersatu..mungkin segelintir dr merk yg inginkan kebebasan utk palestin

Mazru Majid berkata...

zulkbo

salam..
Allhuakhbar

Mazru Majid berkata...

pakcik kordi,
semestinye..mmg lintang pukang la deme te lari..x caye tgok kt u tube..


hayati,
koi setuju..kite bole je pilih makanan selain nestle tu..tp dok..nak jugek makan megi te..katanye megi da sebati...dah te gone nak boikot..


cikgu jang,
sampai bangkitnya hamba Allah yg jiwanya seperti sultan salehuddin..

Pacifist berkata...

salam.
mereka juga menanti kita.mereka tidak mampu berjuang sendirian,kerana kejayaan akan diperolehi melalui kesatuan islam.kwn sedang menunggu pemimpin islam kita mengistiharkan jihad/mengibarkan panji.buat sahabat2 andai api jihad tidak bernyala,jgn biarkan baranya padam.Allah Hu Akbar!

Mazru Majid berkata...

pacifist,

koi setuju dgn aok..
bara tidak pernah padam..

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini