LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

7 April 2010

Satu gambar seribu makna.Pt 4

1 Mar 1993,Seekor burung hering sedang memerhatikan seorang kanak2 yg rebah kelaparan..gambar yg menyedihkan ini diperolehi oleh seorang jurugambar yg bernama Kevin Carter,kanak2 itu sebenarnye sedang menuju ke pusat makanan tetapi rebah di pertengahan jalan...apakah nasib kanak2 malang ini?

Tidak lama setelah mendapat pingat melalui gambor di atas,Kevin Carter telah membunuh dirinye...kenape yek?mungkin dia terlalu trauma dgn pengalamannye di Sudan?atau dia menyesal mngambil gambor2 spt ini hingga memperoleh pingat?

Gambar di atas telah membuke mata ramai pihak tentang bahaya kebuluran.

**sumber gambor dari sini

24 ulasan:

kanip mito san berkata...

sungguh sedih

Mazru Majid berkata...

kanip mito san.

ye la..menyedihkan..

Miecyber berkata...

Menyayat hati....

kisahsensasi berkata...

gambar yang sungguh menyayat hati

ashrafi berkata...

sepatutnya budak itu dibantu...

relevan berkata...

Jurugambar tu membunuh diri kerana nak rasa apa yang budak yang dia amik gambar tu rasa agaknya..

cemomoi berkata...

takde polow up ke, apa nasib budak tu.. kot mamat tu tinggal wasiat ke apa

Finaz berkata...

budak kecik tu mati...

endiem berkata...

sepatutnya dia bantu budak tu selain dari ambik gambarnya.

al-mankaraqi berkata...

kita terlebih makan kot ayu.............

lawor dah belog awok yak......putih melepok koi like this u know.........

Hashim Zabidi berkata...

Sama-sama lapar. Sama sama nak cari makan. Makanlah demi hidup, sekali pun berhadapan dengan yang haram.

Tak tertelan Kevin Carter dek siksanya mencari makan.

Mimie.Candy Cane berkata...

sedihnyee...agaknye burung tu pun menunggu masa je nk sambar..

rahimin idris berkata...

kevin carter bunuh diri sebab ramai kutuk dia. sebenarnya beliau jurugambar je. memang ada pasukan bantuan yang tolong pun. lagi pun beliau jurugambar, bukan terlatih nak selamatkan budak tu. mungkin budak tu berpenyakit berjangkit. kalau kita pun belum tentu berani pegang budak tu...

zulkbo berkata...

salam..
sedihnya gambo ni..

pakcik kordi berkata...

siannya...=(

h a n i e berkata...

aha..tul la ckp min te..
dia tertekan..sb kecaman dr byk pihak sb gmbr dia ni..

miharbi-sama berkata...

kesian...drpd die amik gmbo,bek die hulur makanan kat dak tuh...die bunuh diri sbb x thn dihantui rase besalah seomor hidup....dunia,dunia...

Cik SHiN~JU berkata...

salam...
bersyukur la kat tmpt kita x sampai jd mcm tu...cian koi nengok bdk tu...

piewahid berkata...

koi stuju dgn endiem...

BELALANG berkata...

wow.... kalo xde explanation.. mgm akan tertanya2 kenapa budak tu act mcm tu... hurmm

Mazru Majid berkata...

terima kasih di atas semua komen dan pendapat..semua nye sgt koi hargai,maaf krn tak sempat nak balas setiap komen krn kesuntukan masa..

assalamualaikum.

Firdaus Kerayong CW berkata...

koi baca dah pasal photographer tersebut.. dia bunuh oleh kerana ada hutang sebenarnye.. dia bunuh diri dlm keta.. carbon monoksida.. pasang pipe from ekzos to dlm keta.. ada sejarah dia boleh baca..

apa yg koi baca la..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

huh

qaseh mas berkata...

seringkali orang mengambil kesempatan atas kesusahan dan kelemahan insan lain,saat karma tiba kekesalan yang tiba mengundang seribu rasa

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini