LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

5 Mac 2010

Pengalaman berjumpe hantu pocong!

Salam..

Dengan cuaca yg agok panas kebelakangan ni maka tak heranlah kala semakin ramai lg org berniage air tebu ditepi jalan,kalo tak caye ace(cuba) ronda petang-petang tale(hala) ke Padang Luas tu,ander saje org menjaja area tu.Kalo di tempat aokmer tu mesti ade jugek kan...hmm mende N3 koi kali ni lebih kepada nak berkongsi dgn aokme dgn ape yg koi rase best utk dikongsikan..huhu memang ler yek? kalo tak best ape ke jadoh nak kongsi dgn aokmer..koi bimbang diSepak bertali arus dek pakcik kordi dan rakan-rakan beliau je nanti kalo buat N3 tak sedap!..hahaha..

ok..ni cerite agak pelik ler,boleh yek?gini....Pada sekitar tahun 2002 di sebuah lokasi yg terpakse dirahsiakan,waktu tu remang-remang senja,maghrib hampir nak masuk dlm jam 7.30 gitu laa..koi tengah mundar-mandir sambil menalipon rodong koi,org tua dah berpesan jangan berada di luor rumoh sedang senja...pontianak tgh sidai lampin anok dia kata org tua dulu-dulu..wallahua'lam..

Sambil talipon tu koi perasan ander mende sedang berdiri tegak di sebelah kiri koi,jarak antara koi dan bende tu lebih kurang 12-10 kaki je..tiba-tiba bulu romer koi meremang sejukkk..koi perhatikan mmg sah bende tu hantu pocong!

Cume rupa dan saiznye agok besor dari manusia biase,ntoh laa...tapi gaye koi memang besor le dr saiz biase..dan yg lebih menakutkan bila wajah nye tu mmg sgt-sgt koi kenali..walaupun dia dah meninggal dunia puluhan tahun yg dulu tp kenape boleh tercegat di situ?kain kafan yg dipakai tu dah agok lusuh,ade warna kuning tanah,sedikit kusam dan wajahnye pucat dan matanye sedang merenung koi..

Koi terus melarikan diri dari tempat tu...baca la ayat2 yg koi hafal...

Sempat jugek koi ushar, ternyata makhluk tu dah tiada di situ...

Tak jauh dari pokok derian te koi lihat kelibat hantu pocong!


Setakat ni la dulu yek,koi maleh la nak naip panjang-panjang,kang lenguh pulok hati aokme membacenye..akhir kata...cerite ni benar-benar berlaku di depan mata...sampai sekarang tiap kali koi lalu kawasan te koi mesti teringat kan peristiwa tu..tu la sekali berlaku lepas tu takde dah..

Musim panas ni banyokkan minum air yek! paling tidok pun 8 gelas besor te sehari!

18 ulasan:

al-mankaraqi berkata...

orang nyakat awok dak?

zulkbo berkata...

Salam Mazru..
aok buat koi meremang bulu roma jer..dah la malam ni malam jumaat wehh..pandai aok pilih masa nak bukak N3 baru yek..he he..apapun terima kasih kongsi pengalaman..

Firdaus Kerayong berkata...

dear mazru.. koi cite kan perkara ni kat didi pada beberapa minggu lepas di waktu malam.. memandangkan kejadian te belaku dekat amat dengant umoh dia.. dia cemas2 tak balik pade malam itu.. hehehe

relevan berkata...

Perambat je dengan parang puting hantu pocong te..

Akuanakpahang berkata...

Kata org mekala berani cer aok pegang kain ponjot dia ter tentu melempas kawan tu hehehe...boleh jasa kata dik org tua...ada habuan utk org berani hehehe....

Petua rodong cikgu jang tale mercun aje heheh tentu huru-hara kawan tu...

Cikgu Jang .. berkata...

bahaye tu mazru.....tapi toksoh risau le, kalo di kejornye awokpun gerenti awok lari lebih laju sebeb die payoh nak berlari...melompat je.

hanie berkata...

hehehe...
dia saje nk menyakat la tu..
time maghrib org sibuk nk g mesjid, aok sibuk menalipon..

hahaha~

endiem berkata...

itu lah rajin sangat keluar senja.

BlogAbangAji berkata...

salam, hebat aok mazru untung te sebab aok boleh nampok die, macam kome ni semua tak pernoh nampok haha

pakcik kordi berkata...

bkn sng nk jumpa pocong ni mazru..aok kira bertuah le...aphal ade naam koi dkt sini nie?kakakakhh!!!!!!!hahahaha....

ishh..takut koi!aok nie...smlm cte gaban..ni cte hantu.....koi lg suka gaban!=)

:: hayati :: berkata...

mazru ingt lg tok aok penoh gtau koi aok jumpe pocong kt dlm n3 jin koi......huhu
skng leh ler koi tany kt sini soalan yg koi tny tp aok xjwb...bertuah x aok rase dpt pengalaman cm te mazru???....huhu

cemomoi berkata...

la buat menda lari... dia nok nanya kat mana awok jumpa mata air dia, pontianok hok sidai pampers (sekarang tak pakai lampin) ter... rindu le ter

Hashim Zabidi berkata...

renungan hantu pocong tu ada makna.
aok kenal dia masa hayatnya lagi kan!
mesti ada sesuatu yg belum beres.

pocong tu akan kuar lagi ditempat dan masa yg sama tiap-tiap tahun/

hati-hati ya!...

piewahid berkata...

hantu pocong koi xpernoh jumpe, hantu loggok kerap ngat terutama kat tasik temerloh mase koi jogging. kdg² dia main gigit² sesade dia.

Mazru Majid berkata...

usop..koi rase bukan org tu

zul,
sekadar kongsi je..terima kasih sudi komen..

FRD..hahah buat pe aok sakat didie te..mmg bende tu ade situ lg kata pak hashim tu

Mazru Majid berkata...

relevan,
hahaha koi tak pegang parang mase tu..kala ade harus koi campok jek parang ke pocong tu

bg yssin,
hahaha koi tak tau pulok gitu...kalo tau pun blum tntu koi nak buat lg...hehehe,bakor mercun pun elok gek...

cikgu jang,
betui te weh...terloncat-loncat pe citer yek...hahaha

Mazru Majid berkata...

hanie,
silap aku gek kot..hehe

endiem,
mmg kala koi tau koi x kuo ari tu weh..hehe

abg aji,
untung aokme tak pernah tengok weh..xdpt mende jugek..

kordie,
hahaha..bertuah??ah yer...hahaha ada aku kesah weh? hehehe

Mazru Majid berkata...

hayati,
bertuah tu mmg lah krn dibukakan tirai ghaib walau sedetik oleh yg Maha Kuasa..tp da tanye ustaz pasal ni..ustaz tu cakap anugerah dr Allah utk melihat bende gitu..mungkin juge amaran sblm dia nak serang? wallhualam...harap berpuas ati dgn jawapan tu ye...hehe

cemomoi,
mau x lari weh...bukannye bende nak bawak sembang..hahaha

pakngah hashim,
uih ye ke??hmm..macam tu koi kena ati-ati la pasni..terima kasih atas peringatan tu..hmm sungguh mmg koi kenal sgt dgn rupenye tu...

piewahid,
hahaha tu bukan hantu pun bukan org pun bukan..hahaha



ok thanks pd semua yg komen...

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini