LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

6 Mac 2010

Hantu-hantu semalam

Asalamualaikum...

HMM..tibekan terase nak cerite pengalaman berjumpe berbagai jenis hantu sepanjang hidup koi,mungkin ini satu permulaan yg baik utk koi bukukan kisah2 ini dgn tidak jayanye..sebelum tu salam buat semua warga blogger seMalaysia..ceria sokmo dlm limpahan kurnia kasih Ilahi...

Ok gini....cerite ni berlaku sekitar tahun 1992 di sebuah sekolah Vokasional di Pahang..mase tu koi dalam tingkatan empat dalam jurusan B.B...BB adelah name singkatan kepada Binaan Bangunan..walaupun ade budok jurusan lain duk ngate kome dgn macam macam panggilan seperti budak baik,budak bodoh dan sebagainye...is is is budokk sekolah yek gitu la..

pada satu malam yg hening bile semua penghuni dorm e3 berlingkor dalam selimut memasing dibuai dan hanyut dalam mimpi dan igauan-igauan ngeri,ade yg ngigau nak jupe mak,jumpe ayoh,atuk dan nenek.

koi tersedor dari tidor bile koi dengor locker@almari koi seperti digegor..Sumpoh pada mulenye koi ingatkan ade budok nakal nak mencuri baju gun n roses lambang tengkorok yg sukar didapati di mane-mane mase tu,tp mmg jauh la dari anggapan tu bile ape yg tercegat sambil memegang handle locker tersebut adelah seekor toyol!

Ye TOYOL! terkejut?...koi memang terkejut..koi peratikan ajer gelagat toyol tu menggegar-gegar pintu locker tu bagai nak rak,tibe2 kan seperti bende tu perasan kot koi sedang perhatikan dia,secara perlahan dia menoleh ke aroh koi..eiiiiii mmg sangat huduuuhh wajah toyol itu,dgn kepala yg botok,telinga yg runcing ke atas mata yg besor dan kemerahan dgn bijik mata yg kecik...kulitnye yg berlendir dan berwarna hijau tu amatlah meloyekan siape shj yg menatapnye.Giginye berbaris halus dan tajam-tajam semuanye....uwek rase nak muntoh.Fizikalnye jugek rendah,jike dia mendepangkan tgn nye ke atas maka tgnnye tu separas pinggang budok sekolah tingkatan empat ajer tingginnye.Saiz baby baru nak jalan kot....

Aihh dgn tak semena mena dia boleh tersengih ke arah koi dan mule mendekati diri ini...rase nak cabut kepala lutut,koi kaget dan kaku tak boleh bergerak..ape yg koi mampu lakukan hanyalah pejam mata dan meminta tulunggg---tuluunngggg...tp macam suare anok kucing kedengarannye kerana terlalu takut gamok koi.

Koi membaca surah al-fatihah dgn menterabur dan tunggang langgang..cube mengintai sedikit dan sah mende tu dah ghaib..mungkin ade arahnye ayat yg dibace tu kena dgn sabdu dan idgham nye...menyebabkan mende te takut dan beredar...

Cepat-cepat je koi melompat dari katil dan terus tidur sekatil dgn rodong koi,rodong koi amatlah terkejut.Koi cume sempat berkata jangan tanye esok aku cerite.

Beginilah rupe locker di asrama koi te,cume ianye diperbuat dari kayu bukan besi seperti dalam gambo ni.


***Cerite ni benar2 berlaku..bukan khayalan kerana koi lihat sendiri locker tu bergegar dan koi bukannye bermimpi atau mengigau..Alhamdulillah tiade duit yg hilang kerana beg duit koi letak bawoh bantal dan secara tak langsung toyol itu tertipu dgn kelicikan koi. Wallahua'lam bissawob.

11 ulasan:

el berkata...

aok jpe toyol...
aduii seram bc ni
ms toyol dok gegor loker tu
aok kt mn..dlm selimut ke..dok tepi katil (hehehehe)...aiseyman leh lak dia toleh kat aok yer..adoi kalo gua lah kan..mmpos jerit bagai nak rak

eh tpi toyol mmg ada lah eh...
sapa lah pya toyol tu..heheheyhe

nti stori lg hantu lain..best lak bc

Mazru Majid berkata...

hahaha el..aiseh lupe tulis ek,aku tgh tidur time tu,locker tu setentang dgn katil aku ler el,aku tidur mengiring time tu...

nt aku nak story hantu lain lak..ko tunggguuu....

*Dak kecikkk* berkata...

best gak baca kisah2 toyol2 ni..
mtk2 xkena kt saya,coz saya ni penakut..:)

Mazru Majid berkata...

dak kecik,
mintak nye camtu la..malam tu mmg nak terserempak la dgn sya,sy x mintak nak tengok mende ni semua...btw terima kasih komen.

cemomoi berkata...

haa tu la, koi dah kabo... jangan takuuutt, kalu ko takut aku pon takut, kan dah toyol tu lari... sibbaik dia kenit je, kalu dah dengan lemari tu dia bawok lari

Akuanakpahang berkata...

Mekala toyol tu aok campok aje duit singit balik laa dia heheheh..kabor kedia...berbudok kecik tak boleh pegang duit banyok hehehehe...........

al-mankaraqi berkata...

like.......

kakakakakakaka.

AMATEUR RADIO STATION : 9M2GET berkata...

kalau di baca toyol tu kecik aje..... tapi aku seram siut......dah dah dah dah lewat nie.....tutup laptop...cabut bawah selimut

SkreMpes! berkata...

Goneh la gamoknya kala ke gigit dek gigi toyol hok muka huduh tu..kena samok gamoknya...beh cite nih

:: hayati :: berkata...

la aok xsangka la pulek antu suka nk jumpe ngn aok........huhu
na`uzubillah.......jgn la koi dpt pengalaman cm aok.....amin...klu jumpe xtau la koi nok wt gaye mane......huhu

pakcik kordi berkata...

best cte hantu...koi tribute utk aok!

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini