LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

21 Februari 2010

Wanita cantik yg suka menangis.

Ini lah kebesaran ALLAH S.W.T. Keistimewaan untuk wanita. ALLAH S.W.T
sayangi wanita - Umat Nabi S.A.W.

Wanita Cantik yg suka Menangis...


Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau
menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka

menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh
ayahnya.
Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki
dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.
Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita
begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi
seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang
dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan
menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika
orang-orang
lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan
tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap
keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan
melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang
baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang meng uji kekuatannya
dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

 "Kau tahu:

Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk
yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah
pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada."

**dari kotak message facebook koi 

terima kasih buat Syahir Ismail admin  facebook 2 Malaysia

14 ulasan:

kelompen berkata...

seorang perempuan dan airmata
dia meluahkan segalanya
tanpa bercerita
duka yang lara
sayu yang pilu
suka yang ceria
sakit yang perit
segalanya
adalah airmata..

:: hayati :: berkata...

thank aok share info nih....

air mata n wanita xdpt dipisahkn...

air mata seorg wanita biasany bole melemahkn seorg lelaki kn aok???...hehe

piewahid berkata...

bagus n3 demeh ni..TQ

Cikgu Jang .. berkata...

Bagus info tu ............
tapi kekadang tu...nyampoh jugak...sikit2 nangis, sikit2 nangis.....

zulkbo berkata...

Menangis kalau rasa berdosa seta takutkan Allah adalah tangisan yang terbaik..apapun good info..berguna nie..

Hashim Zabidi berkata...

Airmata adalah air atmajiwa. Kalau seseorang perempuan tu mengeluarkan air mata, belum tentu untuk syahdu atau untuk gerutu...Wallah hu aalam...

bikrayong(9w2rby) berkata...

tangisan seorang perempuan bukan bererti ia lemah...
keknya kalo,sikit sikit nangis buat orang menyampoh!!jadi kalo nak menangis te bior kene pd tempat dan keadaan semasa.kalo menangis kerana reda dgn ujian ALLAH itu patut.

Afzainizam berkata...

Salam Takzim dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Kami sedang melayari entri kamu.... kira kunjungan tanpa diundang
Antara Aku, Kau, Kita & kami
Salam lawatan buat mu dari ku
Bagiku…
Kau selalu jadi sahabatku
Selalu dalam hidupku
Karena kau adalah sahabat
Yang memiliki erti
Dari dulu sampai sekarang
Ku pohon sejuta kemaafan diri
Andai bicara seloka tersayat duri
Mengguris hati tanpa sengaja
Menyemarak rasa marah beraja
Memungkin terlerai ikatan kuat tersimpuh..
Membuang jauh diri ini.. penuh tanda tanya?

Ketahuilah kalian semua...
apa sahaja yang aku lakukan, ku cari damai dihati..

Air mata wanita bukanlah suatu kelemahan, tapi itu suatu jalan yang diberikan Allah kepada wanita untuk menstabilkan emosinya ketika emosinya sedang memuncak.
Sama halnya dengan laki-laki jika emosi sudah memuncak maka dia akan memukul atau bertarung dengan orang yang buat dia emosi, atau meninggalkan tempat yang membuatnya emosi menuju tempat yang sepi untuk menyendiri dan ga boleh ada orang yang mengganggunya. Nah kalau di wanita caranya beda, yaitu dengan menangis.

tagisan merupakan cara lain wanita untuk menenangkan atau menstabilkan emosinya. Ketika wanita kena masalah, dia akan cenderung mencari orang yang dia percayai untuk bercurhat masalah yang sedang dia hadapi. Dengan kita mendengarkan curahan, bererti kita sudah berhasil membantu dia mengatasi sebagian besar masalahnya. sebenarnya ketika dia kena masalahnya, dia itu sudah tahu jalan keluarnya, tapi karena masih emosi, keadaan itu seolah-olah tidak muncul di pikirannya. Nah setelah curah pada orang yang dia percayai dan emosinya mulai stabil, barulah efect yang memang sudah ada di otaknya nampak dengan jelas di pikirannya.

wanita juga bukan insan yang lemah cuma lambat sikit pasal jiwanya sangat emosi....

Maza berkata...

Kata-kata yang menusuk kalbu tentang wanita. Bagus untuk dibaca dan dihayati.

Hanya 2 orang yang kawan ingat bila membaca, iaitu Ibu dan Isteri. Keduanya amat disayangi!!

Pacifist berkata...

wanita/isteri adalah anugerah bukan hak milik.jadi bimbinglah mereka kerana kita adalah pemimpin.jangan biarkan air mata mereka tumpah utk perkara yg sia-sia.

9W2OCC SHAM berkata...

terharu gak baca n3 ni,,, klau nanggis ke jalan yg betul tak pe gak,,,

ni tgk crita hindustan pun nanggis,,, ada ke patut,,,
he,,,he,,,he,,,

EMOSI,,,

KEIMANAN,,,

HIBURAN,,,

nanggis yg mana satu,,,

Mazru Majid berkata...

terima kasih semua yg komen...mudahan mendpt iktibar dari kisah tu.

relevan berkata...

Salam Mazru...anda terpilih untuk kawan tag..roger2!

pakcik kordi berkata...

bl koi nk kawen ni yeak!kakakahH!!!

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini