LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

15 Julai 2010

Ramuan rahsia yg tidoklah serahsia mane lagi.

FAKTA
Apabila cairan menstruasi wanita sampai kepada tuala wanita, ia akan menghasilkan 160,000 bakteria dalam masa 4 minit. Bakteria yang ditemui di dalam tuala wanita melebihi 10 kali ganda daripada piawaian keselamatan antarabangsa (sumber: Utusan Pengguna, Malaysia, Julai 2002).

  Salam..
Kenapa la ye tetibe je ade pasal tuala wanita dlm entry ni? takde citer pasal lain da ke?Sebenarnye ade kisoh disebaliknye te....
Kisah yg berlaku dalam era 90 an ni pernah menggemporkan daerah Bera terutamanye bandar T****g,kecoh sampai masuk dalam paper berbahasa cina.Koi tak tau la korang pernah dengar tak cerite ni.

Pada suatu hari,ade sebuah restoran kepunyaan orang T*** di *****g yg menjual masakan nasi lemak,dikatakan perniagaannye ini tersangat lah laku,pelanggan nya sgt suke pergi menjamu nasi lemak di restoran itu.Sambal nasi lemak itu terlalu enak hinggakan rase sekali pasti nak lagi!
Keenakan sambal nye itu menyebabkan restoran itu menjadi terkenal dalam sekelip mata.

Nak jadi cerite,ade la pelanggan kedei te yg suke mencedok sendiri sambal dari kaunter makanannye(mungkin terlalu sedap la kot),cedok punye cedok, nak tau ape yg timbul??huhuhu......'Tuala wanita yg sudah dipakai'........KECOH!!

Koi dengor cerite tuan punye kedai tu dapat penumbuk sebijik dari pelanggan yg mencedok sambal te,kecoh hinggekan ade kuor dalam paper berbahasa cina.Tak lame selepas te restoran tu langsung tidak dikunjungi oleh sesiape lagi sampailah perniagaannye gulung tikor,mungkin tu pengajaran bagi dia supaye tak diulanginye lagi perbuatan jijik lg durjana tu.-wallahualam-


???????????
 2010-Baru-baru ni koi ade dengor lagi berite seumpama ini,tapi kali ni bukan tuale wanita tp sotong kering dalam periuk yg digunakan utk mereneh sup...betul ke ade peniage yg sanggup melakukan perkara kotor begini semata-mata nak tarik pelanggan?Jika lah benar elok la direntikan....tak perlulah koi infokan kedai yg mane satu,cuma nasihat koi,kalo ade kedei yg terlalu luar biase ramai eloklah korang berhati-hati,perikse sendiri bahagian dapurnye.Tengok tahap kebersihannye dan bermacam lagi langkah berjage-jage.

Mungkin bende-bende kotor te bertujuan sebagai pelaris,namun takde ke pelaris yg elok dari tu?dalam islam kannye ade,contohnye amalkan membaca ayat seribu dinar,amalkan solat sunat Duha dan sebagainye

Koi ade jugek dengor cerite,ade seorg ustaz yg ternampok anak-anak jin berdiri atas meja makan dan kencing dalam pinggan berisi makanan,yg herannye restoran tu memang ramai pelanggannye,terutama sekali di waktu maghrib.-wallahualam-

Nampok sedap...
**Nasihat bagi yg suke sangt bawok anak bini makan kat kedai tomyam: Pilihlah kedai yg peniagenye betul-betul jujur.Itu sahaje.Jika salah pilih, nasib badan.Nak lagi selamat masak sendiri. :)

29 ulasan:

senyummmm berkata...

kt daerah lipis ade dgrlah cte ade sotong kering dlm kuah mee..kat kuantan ni pulak mmg ade 1 restoren rmi sgt2 pelanggannye...dgr cte ade sorang ustaz yg glamer jgk,nmpk anak jin tenggek kt gelas teh 'o' die...wallahua'lam..tp lps dgr cte cmtu,mmg x g dh restoren tu

hai berkata...

sebelum ni mmg dah byk kali gak dgr kesoh gini....kat K.L pun penah heboh citer dgn sebuah kedai tomyam tu....koi pun penah gak dgr citer macam yg senyummm katakan tu...
sebelum tu penah la gi makan kat situ...konon nasi lemaknya sedap sgt..citt..sambalnya hampeh!!sedap lagi sambal nasi lemak yg koi masak ...hehehe...
tu la pasal koi x suka mkn di kedei!!

cemomoi berkata...

ander dengo ketnya awok tulih oang t*** koi tak dapat nok neka. hok kedua ter, tak tau le. cuma ander juga dicritakan orang di johor, buat kuoh laksa campur surat khabo, sedak popalih le dakwat tu diperoh skali dengan kuoh

maslinamansor berkata...

salam,
memang pernah dengaq pasal cerita tue. Memang kecoh pun.
Takut2 juga pada masa nie ada orang nak buat macam tue lagi

Nerzhul berkata...

baler yak. habat betoi gitu gaya.

endiem berkata...

tak perlu belanja lebih, beli serbuk perasa..

el berkata...

jijiknyerrrrrrrr rs loya tekak uwekkkkkkkk

akuanakpahang berkata...

Kat Jerantut nie pun dulu2 ada juga yang buat keje ginie mmg gampang laa maru weh makan air sepende.

Webmaster@Echam berkata...

Baru malam tadi org rumoh koi kabo ttg hal ni kat area umoh koi. Ngeri dan geli koi memikirkan....

Maza berkata...

Tapi kalau la spender te, tok pun kotex te (orang dulu-dulu panggey kotex, tak panggey tuala wanita hahaha) diletakkan sebat dengki, memang kesian la tokey kedai tu yek?

Macang sambey cedok sendiri te, sesapa yang ada akses ke periuk sambey te maknanya boleh anytime taruk kotex te sebat nak kasi jahanam bisnes orang. Ini lagi la gampang!

pakcik kordi berkata...

dulu kt area tloh ni pon ade....kedai tu pon dh bungkus....

k u c e n g berkata...

huarghhhh!!!! takut nye cik kuceng!!!!!!!!!!!!!!!!!!

piewahid berkata...

stakat ni dengor mcm2 tapi alhamdulillah tengok sniri dok lagi. chef & kulinari yg power2 & international tu xde pulok dengar criter guna mende2 gini. sedap juga, terkenal juga. maksudnya nok menyedapkan makanan bukan pada petua2 syirik & khurafat tapi ilmu. ni lah masalah mentality org2 kiter...

sup spender siap!!!

Si Kachak Suparjo berkata...

Banyok dah dgr cite camni.
Ape2hal, masakan ibu di rumah adalah gred A dan xde sape bleh celen.

Cik SHiNJU berkata...

eeeeuuuuuuuu... jijiks...
munguks punye tokey kedai...

PIDUT ASiS berkata...

pernah dengar pasal benda2 macam ni..kawan aku gtau 1 kedai tu dia letak najis..pergh..dia gumpal jadi macam biji asam..memang sedap la masakan dia..hahaha

Post Terhangat...
Fuck:Antara Yang Tersurat Dan Tersirat..

Mazru Majid berkata...

sebenornye koi sdr pun dah x daye nak dengor citer2 gini,terlalu banyk...aih heran betui koi,tak cukup dgn te siap ade dengki mendengki pulok te..ape begini ke oang melayu meniage?

koi setuju kata2 piewahid dan semua rodong2 yg sudi mengomen...terima kasih :)

hazman aka species1980 berkata...

Memang kena sentiasa hati2 pegi tempat cenggitu....

Mazru Majid berkata...

hazman..

betul,kena hati2..kena pilih bulu gak,tak leh bedal je

Tanpa Nama berkata...

ada satu kedai nasi ayam kat T******H,memang laku gile nasi ayamnye...org berdiri menunggu tempat duduk...bapok ler ramainye....tup2 ada gak spender dlm sup.....patut ler sedap amat...

Redz da Tsar berkata...

Kek Jerantut dulu pun ande jugok dengor khabor hok kedai tomyam ande gune mende2 macam nie le nak bagi laris..

Hehe...

Keh kalo ke Benteng, layan sate jer... haha...

eita berkata...

eeeeiiiiiiiiii..............nak muntah rasa....
ada ke nak tarik pelanggan wat macam tu.....
patut bakar je kedai macam tu.....

Tanpa Nama berkata...

kenape spender??kenape??

Robi Hj Jemain berkata...

pohpaleh habatnyee!!! dulu koi pernoh juga dengor citer gitu, gampang betoi perniaga te!keknya betoi juga kata dak maza te,mengkala org dengki....lagi gampang nak mampoih.

Hashim Zabidi berkata...

Apabila rahsianya terbongkar maka kedainya pun tutuplah. Habis cerita, ha ha ha...

Mazru Majid berkata...

mama,
nak ckp ada oang dengki koi rase xkanlah...dengki org kite ni besa ambuh buat kerje2 bomoh je,jenis dengki gitu ala2 james bond la pulok...hehehe-sabotaj-

pak ngah...
betui te pakngoh,kalo da pecah rahsia gone nak meniage yek :)

:: hayati :: berkata...

yela aok nk nyihir org guna menda2 tu la......na`uzubillah

CekWa berkata...

geli la pulak rase nak makan kat kedai tak tentu hala..

Mazru Majid berkata...

hayati

dalam majukan biznes pun boleh menyihir,aptah lg bile kpd seseorg...betul x?

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini