LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

8 Julai 2010

Germany dan Ikan Laih!

Salam...dgn sedikit rase dukacitenye koi paksekan jugek untuk menulis entry mengenai kekalahan pasukan pilihan koi iaitu Germany..memang betul kate orang bola te bulat,jadi permainan bolosepok ni pun begitu,nasib ada baik duduk di atas,tp kalo main memang nak kaloh kena duduk di bawoh..

Beberapa penyokong German terpakse berputih mate saat wisel penamat dibunyikan dan sorakan penyokong Sepanyol seperti Shinju la-la seakan berbisik di telinge koi! hahahaha....ahh frust le jugek,tapi takde la terlalu frust sebab koi dapat sejabir ikan laih ade orang bermuroh hati nak beri...hehehe

JOM KE DATARAN KERAYONG

 Begini lah keadaan di Dataran Kejat Kerayong,lebih kuang 30 peminat bolasepok menghadirkan diri walaupun hujan rebas.Deme ni kebanyokannye tau last2 minit ade main siaran langsung kat sini.

Kalo tengok kat sini boleh la aokme nak bersorok sampai pecoh leher...takde org maroh

 Saat-saat kemenangan Sepanyol...mase ni penyokong German pakat nyusun Kerusi belake.

Arghh kena tunggu 4 tahun lagi la nampok gayenye!skrg misi tempat ke -3 @ ke-4...ape barang.. :(

T_T

Sebenornye pada permulaan permainan antara German vs Spain ni koi tidok lalu berade di depan layor besor te,sebaliknye koi berade di Jermai rodong,memandangkan koi ni ngikut orang terpakselah menahan rase nak nengok bolo kuat-kuat...balik dari jermai dah lepas masa kedua,sampai2 ke dataran waktu perlawanan da tinggal 15 minit nak tamat.Jadi memang koi takde la ralat sangat sbb memang koi miss la gone jaringan gol sepanyol te.<----sedapkan hati! hehehe


JENG JENG JENG!!

Ikan laih Sungai Pahang,sebenornye banyok weh ikan dlm tong ni,tp semuanye dah kena cekau dek koi!

Boleh tahan ikan laih sungei Pahang ni,saiznye pun gedang-gedang(besar)..kebanyokannye selebar 4 jari te..fuh ni kalo jual mahu rm15 satu kilo..kalo di pekan sehari te ade orang jual ikan ni aokme lambat ckit memang tak sempat nak beli,terlalu laku walaupun regenye boleh tahan mahal dari ikan patin sangkor te...ikan ni pun sedap buat  masok gulai,tapi koi prefer goreng garing2 boleh makan dgn tulang-tulang nye sekali..memang antara ikan sedat di Sungai daeroh kome dan sentiase menjadi rebutan ramai!

Setau koi orang Pahang di sebelah Raub tak jumpe ikan ni di sungai tempat deme,sbb arite koi ander bawok balik ke mok mertua koi org raub,kata dia;dia tak pernah jumpe weh!Ye la logik la dak sebab tengok la air sungai belah sane kebanyakannye air jeram belake,pastu airnye pulok deras.Sedangkan ikan laih ni duk air tenang kawasan lubuk-lubuk macam Sungai Pahang te.Entahla weh benor ke tidok..menkala ander orang Raub atau orang Lipis ke silekan lah bg jawapan sebenornye betui ke tidok aokme tak pernah jumpe ikan gini...wallahualam.


*Final antara Belanda dengan Sepanyol nanti koi pakat nak tengok di Dataran tu je,gamat jugek..lagi satu koi perasan ramai yg tak tahu sebenornye mengenai program siaran langsung di dataran ni,sebab tu la sambutan dingin semacam! 
 dengornye anjuran Wakil rakyat Bera.Patut nye pihak yg nak buat  te pasanglah banner ke,letak dalam surat kabor ke ape..ni tau2 ade pasang layor besor atas astaka te!..kalo ye pun nak suruh rakyat di Bera ni nengok bolo beramai-ramai sekalipun tolonglah bagitau awal sikit..pada koi rugi je buat mende tu kalo aokme tak promosikan...barang mende sekalipun!
jangan-jangan jenis reti bodek je,kerje seroh ke org dak? hehehe peace :)

19 ulasan:

piewahid berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
piewahid berkata...

haaa... dapat dh komen!

apa maksud aok:
"...tp kalo main memang nak kaloh kena duduk di bawoh.." xtau la nape koi bygkan ke lain je ayat aok ter...

p/s- koi mmg hrp belanda dgn german final. terencatlah sikit hajat bila german kaloh!

cemomoi berkata...

abg pie, ande masa orng emnag dok kat bawoh gak... tak sempat naik derateh

heee malam tadi le koi secara rasminya layan bolo tu pon bule kira separuh je lain tu bolo layan koi syabas jerman kerana main macam ikan laih... anti klimaks tul

Nerzhul berkata...

laih te memang sedap goreng garing bila makan macam keropok.

jane berkata...

arghhhhhh tak suke


bencikkkkkk spain!!!!


tkpe ballack ku syg, tunggu ko main next time yer n pasti ko blh menang

huwaaaaaaaaaa
(sdapkan hati saje pkcik)


keh3x

Fadh berkata...

elok jugek xramai yg nengok kt dataran te...bkn apa...mende xmendatangkan manafaat mcm tue laa hak sibok dia nok anjurkan...cer buat progran qiamulai ke...ada pekdoh nye jugek...ermmmntoh laa tempat kite nie makin hari makin maju tp mundur dari segi kerohanian...fikir2kan...

zulkbo berkata...

salam..
jangan sedih bang..
apa kata kita reramai
sokong Holland pulok
lepas ni..he he

Mazru Majid berkata...

piewahid,

hahaha maknenye kala main gaye tah pape mmg nempah kekalahan la te..hehehe


Chemomoi,
hahaha koi sebenornye tgok dah nak abois masa dah..gonekan weh..baru nak layan rupenye gaye hampeh jugek..hehe

Nerzhul,
ye weh...goreng garing2 betui..makan panas2 la syaratnye

Mazru Majid berkata...

Jane,
xpe..lg mau tunggu 4 tahun eh..heheh

Mazru Majid berkata...

Fadh,

takde pekdoh ye Ustaz?hehehe..aok te bilang petang men bolo takpe pulok..koi nengok jek...hehehehe

apepun betui te,mmg takde pekdoh menjerit kat dataran te..hehehe

Mazru Majid berkata...

zulkbo
koi setuju jugek..hehehe
x sedih weh dapat ikan laih sekilo

jane berkata...

pcik...komen pokcik, koi dh jwb ...huhuhuhu

Cik SHiNJU berkata...

Salam...

muahahahahahahaha...amik mood..
Moh le sokong Spain pulok...
Spain best!! cian ke aok tp xpe..
wc kat brazil nt maybe Germany boleh menang..coz player Germany rata2 bwh 25thn..

CekWa berkata...

Sedapnyer ikan laih lama dah tak makan..sori lah yek, cekwa tak reti nak komen pasal bolo heheheh

pakcik kordi berkata...

halamak beb!boleh ke kaloh yak!huhu...

bab laih te mmg betul ckp aok...sedap goreng...=)

Fadh berkata...

hahaha koi main bola dgn niat nok mengeluorkan peluh...hak yg berembun te maksud koi hehehe

Tanpa Nama berkata...

Quite right! I like your idea. I suggest to take out for the general discussion.

Tanpa Nama berkata...

Thanks for the help in this question. I did not know it.

Mazru Majid berkata...

Tanpa nama,

you are welcome..which question? :)

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini