LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

13 Mac 2010

Mandi hujan

Salam...

Hujan bawa rahmat,kesyukuran,kebasahan,kesejukan dan kegembiraan.(Banyak lg kot...)

Semalam hujan membasahi tanah Kerayong yg dah sebulan lebih kekeringan..cukup mengujekan sesiape sahaje,sebelum ni panas terik dah membuatkan terlalu ramai orang mengeluh kepanasan.Sekarang mungkin rubber tapper pulok yg mengeluh bile getah yg ditorehnye pagi td mengalir bersama hujan yg mencuroh-curoh.

Tapi tidak bagi dua anok koi nih..


Menikmati mandi hujan mmg seronok..kala koi kenit lg harus same je berlari2 mandi dgn deme.


Alhamdulillah..betul lah hujan membawa seribu erti...baik utk tumbuhan dan makhluk Allah yg bernyawa...utk dua org bebudok nih inilah saat yg paling menggembirakan.

***Dok budok dua orang te tak demam.

25 ulasan:

zulkbo berkata...

salam Mazru..
ha ha beh la aok..anak ngan ayoh sekali main hujan..
woitt ada gambo separuh bogel nie..he he..nasib baik sensor..

Mimie.Candy Cane berkata...

alamak bestnye mandi hujan...masa kecik2 time mandi hujan adalah time paling heaven..hehehe

Akuanakpahang berkata...

Oit.. jangan ditebing main hujan memula nie pesan dik org tua kala hujan round 3-4 ok dah, sebab mula ini kotor dan sedikit berbisa kabor dik org tua...

Bimbang berbudok demam weh!

hanie berkata...

ish,..
dh beso2 gajah ni pun suke lg main ujan..

best..

:P

el berkata...

dulu budak2 sllu la mndi hujan
syok kan..alhamdulilah sini pun hujan gak..

BlogAbangAji berkata...

Salam, jangan air ujan sekarang ni bisa, weh banyok pencemaran tak macam masa kita kenit dulu. Cuba kita ukur pH nye kot2 ujan asid

BlogAbangAji berkata...

Salam, jangan air ujan sekarang ni bisa, weh banyok pencemaran tak macam masa kita kenit dulu. Cuba kita ukur pH nye kot2 ujan asid

relevan berkata...

Mandi hujan memang seronok..nak pulok duduk bawah salur..rasa macam mandi bawah air terjun..

PEREKA CERITA berkata...

hahaha... pandai tul penulis ni sensorkan belalai gajah..

teringin nak main hujan.. zaman kanak2x dulu best la tp sekranga dah xbest kot.. kanak2x sekarang pon dah xminat nak main hujan lg..

pakcik kordi berkata...

klu demam ..anto ke klinik rama....hehehe..

Alhamdulillah...syukur ujan turun...=)

Miecyber @ Sudu berkata...

Lama doh koi tak main air hujan...

piewahid berkata...

molek juge sesekali lepaskan anok2 mrase main ujan gitu... koi kecik2 dulu telanjang je main ujan di padang skoloh...

Cikgu Jang .. berkata...

aok dulu gitu jugak kot...mandi ujan telanjang bolin...hehehee

endiem berkata...

ayahnya bapoklah teringinnya nak mandi hujan..

Mazru Majid berkata...

zulkbo,
Koi x mandi weh...nengok jek..

mimie,
Betul2..hehe

yassin,
Alhamdulillah anok2 koi tak demam weh...kire ni ujan ke 2 la..hehe

Mazru Majid berkata...

hanie,
wei koi ambik gambo je lah..hehe mmg best.

el.
saat ku idamkan la..

abg aji,
ye ke?kalo gitu koi kena amik pengukur nye dulu lah...terima kasih mengingatkan koi.

Mazru Majid berkata...

relevan.

mmg nye..kalo koi dulu siap berendam dlm lecoh!hahaha

pereka cipta,
owh tidak...anak2 aku mmg gile main hujan nih...duk kampung bro..

kordi,
hahaha klinik rama ajer...hahaha

Mazru Majid berkata...

mie cyber,
ha ah..kalo nak mandi pun kena wat2 tgh keje lah..tak pelik ngat jiran nengoknye...hahaha


piewahid,
iyer?hahahah..mmg sedap la nerjun atas padang te dak?fuhh...sekali sekala takpe dak bang...bg deme rase ape yg seronok ttg hujan..supaya mrk menyayangi rahmat Ilahi..

cikgu Jang,'
ha ah..jgn kabo la..rata la kena gigit dek tungor...hahaha

endiem..
hahaha..mengkala ade peluang ape la salahnyeee....hihihih

Afzainizam berkata...

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
”Selintas camar yang lalu
membawa sarat harapan
nun di puncak awan biru
sana sayapnya meluas membuka
ruang pandangan manusia
agar mengheret dukanya pergi”

" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

pada kamu aku rasa mmg betullah ade kebenaran ttg ayat tersebut
Sesungguhnya Allah itu maha pengasih, maha pencipta....

Dialah Allah Yang mengirimkan angin, lalu angin itu menggerakkan awan dan Allah membentangkannya di langit menurut yang dikehendakiNya, dan menjadikannya bergumpal-gumpal; lalu kamu lihat air hujan keluar dari celah-celahnya; maka, apabila hujan itu turun mengenai hamba-hambaNya yang dikehendakiNya, tiba-tiba mereka menjadi gembira" (Al Qur'an, 30:48)

aku coretkan sebuah sajak untuk anak ko berdua ni

"lebat hujan
adalah kalam Tuhan
dan rintik airnya
adalah mutiara ingatan
teman sepanjang jalan
tak beringat, terbabas
tak bertuhan, sesat
maka rangkullah dingin hujan
berselimutkan rahmat Tuhan."

*Dak kecikkk* berkata...

alaaaaa tiba2 rindu zaman kanak2..waaaaaaaaaaaaaaaaa..
mandi ujan best tu.:)

Mazru Majid berkata...

afzainizam,

wah hebat ko siap wat sajak..terima kasih bro..sgt bermakna buat koi hehe..biarlah diaorg belajar mengenali rahmat dr Allah...mmg ade bnyak cabang lain,tp ini adalah salah satu drpdnye...

Mazru Majid berkata...

dak kecikk..

Pas ni kalo ujan ko cepat2 mandi tau..make sure tmpat tu xde org ek...hahahah

ezam berkata...

tak demam ke anaknya nanti????

qaseh masyitah berkata...

Salam Mazru
zaman kawan kenit pun suka main hujan
demam,tanggung sendiri.hu hu
TQ sudi follow teratak kawan ...

Mazru Majid berkata...

ezam,
Tak demam..sehat je pastu makan nasik sbb lapor kesejukan.

Qaseh

Sama la kite weh..koi pun gile mandi hujan kenit2 dulu..tp seingat koi la,bile koi main hujan tak pernah demam lg,paling kuat pun selsema jek..

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini