LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

28 Mac 2010

Anak kambing berwajah manusia?

 Salam..
 Ade la satu malam te koi pergi mengeteh bersama dua org rodong sekampung,macam2 yg kome ceritekan tapi ade satu cerite yg betul2 koi rasekan menarik dan sedikit kelakor..iaitu bagaimana rodong koi ni terserempak dengan seekor lembu yg mempunyai wajah manusia..dia jugek sangatlah tidak melakukan penipuan...sbb koi kenal sgt dia ni mmg bukan org yg bercakap bohong..lurus amat orangnye..~

Tadi tengah koi melayar mencari sumber utk updet blog,koi terjumpelah cerite ni..aokme bace lah..

Di sebuah kampung yg tak jauh dari bandar .............. menjadi gempor gitu ajek bile...

Seekor kambing biri-biri biase telah melahirkan seekor anok yg mempunyai wajah seakan manusia..walaupun begitu anok biri-biri itu didapati telah tidok bernyawa lagi..

Erhan elibol,seorg veterinar,telah melakukan pembedahan Cesarean ke atas kambing itu,ini kerana kambing itu menhadapi komplikasi utk melahirkan anak nye secara normal...

Namun dia sangat lah terkejut ketika melihat kepala anak kambing yg se akan wajah manusia itu...

“I’ve seen mutations with cows and sheep before. I’ve seen a one-eyed calf, a two-headed calf, a five-legged calf. But when I saw this youngster I could not believe my eyes. His mother could not deliver him so I had to help the animal,” begitu kate2 vaterinar yg berusia 29 tahun itu.

Kepala,mata,hidung dan mulut anak kambing itu mempunyai kesamaan dgn mnusia..kecuali bahagian telinge nye masih seperti kambing biase..
 anak kambing kepala manusia?

Kononnyee Kes seperti ini pernah jugek berlaku di Zimbabwe pade september 2009...tapi anak kambing itu telah dibunuh oleh penduduk kampung...mungkin kerana mereka takut melihat rupe anak kambing berkepala manusia....gabenor daeroh itu mengatekan anok kambing itu adalah hasil dari hubungan terlarang antara seekor kambing betina dan seorang manusia(lelaki)....anak kambing itu dilahirkan dgn tanpa sehelai bulu hinggakan anjing pun tidak berani mendekati anak kambing  itu..walaupun begitu penduduk kampung telah membunuh dan membakar anak kambing itu dan saintis tidak berpeluang utk membuat kajian mengenai nye.


***Bagaimana,kenapa dan mengapa perkara ini boleh berlaku?? hanya Allah sahaja yg tahu...wallahu'alam bissawab....

Cerita di atas Ade banyak versi..ade cakap berlaku di new zealand,turki dan lain2 tempat..dan tak kurang jugek yg mengatakan gambor tu adalah 'fake' semata-mata..aokme nilaikan lah sendiri..

Mungkin ape yg rodong koi nampok tu hanyelah khayalan semata2 atau jenis mende halus ni lah..takde kaitan dgn kisoh di atas,cume kebetulan ajer.

***Koi tuko cadar lain..gone romantik tak cadar baru koi?? siap ander burung2 lg.... 

19 ulasan:

zulkbo berkata...

salam mazru..
koi pun terkedu
gamoknya la ada mamat yang "tibai" kambing ni..wallahualam..

piewahid berkata...

slm mazru,
koi pengenoh baca kisoh ni dulu. keknyer koi tak mampu nok pikir. maksud koi, kala koi cuba memikir, mesti koi bygkn yg buruk2 je blaku pada kambing tu... wallahu a'lam

Mazru Majid berkata...

zulkbo..
wallahua'lam...mungkin jugek cerite te sengaja di reka2..sbb ade yg mempertikaikan gambo te..

Mazru Majid berkata...

piewahid,
tu laa..muge kite same2 boleh mengambil iktibar atas kisah di atas andai ianye benar..

Pacifist berkata...

salam EnMazru,
akhir zaman ni mcm2 bende pelik dah berlaku,kenkadang x tercapei dek akal.ni semua membuktikan kekuasaan Allah atas tiap sesuatu.sbb kenkadang manusia nok tengok bukti dulu,ttg kebenaran al-quran,kerasulan nabi.tp bila dah tunjuk ttp mereka bantah? kenape? sbb hati2 mereka dah keras,dan biarkan ia mengeras.spt titik titik hitam jika dibiar kan akan hitamlah keseluruhannya.Maha suci Allah yg mengatasi setiap sesuatu.time kasih berkongsi info

*Dak kecikkk* berkata...

Allah maha mengetahui segalanya..

Pssst,suka lak tgokk cadar baru kome ni..hihihi

Hashim Zabidi berkata...

Baca untuk pengetahuan ok tapi jangan fikirkan sangat nanti tak ok.

*_*...LuNa aiNi...^_^ berkata...

menakotkan....serius x tdow mlm klu jumpe face to face nie...

mohd hamidi wahid berkata...

Itu macam-macam mende pelik di dunia ni. Org pun byk buat menda2 pelik kdg menda yg tak terfikir oleh kite.

:: hayati :: berkata...

biasa klu jd cmtu memg ad laki yg xnormal pemikiranny telah menodai binatang tu la tu......huhu
aok ingt x koi ad wt gak citer pasal nih xlame dlu??? tp org cmpur babi........huhu

relevan berkata...

Lagi peristiwa pelik berlaku..

Nak lastik burung atas cadar baru aok ni..

Cikgu Jang .. berkata...

macam2 di akhir zaman ni...

el berkata...

subhanallah
ish2 ngeri lak tgk...
tp x leh bla ngan pengomen 1st tu..

akuanakpahang berkata...

Agok kawan ini tak lain tak bukan keje tersalah letok batu pancang la nei, maru gitu entohlah dunia diakhir jaman nei macam ngat gayanya.

Mazru Majid berkata...

pacifist,
benar kata2 tuan..setiap yg terjadi pasti ade hikmahnye..

dak kecikk,
iye?terima kasih..

Pak Hashim.
baiklah..sekadar utk pengetahuan shj.

Mazru Majid berkata...

luna,
a ah..mmg tak bleh la..menakutkan gak..

Mazru Majid berkata...

mohd hamidi
betul sgt tu aok..

hayati..
ye ke aok?koi tak perasan pulak..takde masalah nt koi jejak balik..hehe

relevan.
jgn la lastik,burung baru nak belajor terbang te

Mazru Majid berkata...

cikgu jang,
tu la aok..sama kite ambik iktibor,,

el,
hehe..pendapat memasing..

bang yassin,
mungkin gek..atau sekadar hoax org putih je..

miharbi-sama berkata...

''kuasa Tuhan tiada bandingan..." lirik lagu Nenek Kebaya..ahaks....

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini