LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

9 Mei 2010

LAGI-LAGI FAKTA.(boleh kan?)

Fakta menarik yg koi temui di sebuah laman milik Faizal Rahman ini cukup baik untuk dikongsikan bersama.=)  Moh layan!

1. Cuba tengok zip seluar anda, tertera  huruf YKK..YKK bermakna Yoshida Kogyo Kabushibibaisha iaitu sebuah kilang  membuat zip terbesar di dunia yang menghasilkan zip yang korang pakai sekarang  ni..

2. bunyi (kuek) yang dihasilkan oleh itik tidak bergema dan beralun.  Sehingga kini kita tidak tahu mengapa.

3. Dengan sepotong coklat boleh  membunuh anjing? benar!!Coklat mampu merosakkan sistem pernafasan dan jantung  anjing. Dengan ounces yang  banyak mampu membunuh seekor anjing bersaiz  kecil.

4. Kebanyakan lipstick yang kita pakai sekarang ni  mengandungi sisik ikan yang telah diproses.

5. Pada tahun 1830,  ketchup (sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan bukannya perasa tambahan  pada makanan.

6. Tiada satu pun jam di Las Vegas gambling casinos. Dengan  ketiadaan jam akan melekakan penjudi penjudi dengan taruhan  mereka..

7. Kerana ketangkasan Bruce Lee..pengarah terpaksa  memperlahankan sedikit filem yang diambil kerana terlampau laju dan  pergerakan aksinya
tidak dapat ditangkap melalui lensa kamera. Sesuatu yang  agak luar biasa dari orang lain. 







8. Nama sebenar rama-rama (butterfly)  ialah'flutterby'.

9. Mosquito repellents atau penghalau nyamuk tidak  membunuh.Sensor nyamuk hanya dikaburi dan ini menyebabkan nyamuk tidak dapat mengesan di mana mangsa berada.

10. Pakar dan doktor gigi  mengesyorkanberus gigi hendaklah diletakkan sekurang kurangnya 6 kaki jauh  dari tandas utk menghalang kuman berterbangan ketiki anda menggunakan flush  tandas.

11. Jika nombor 111,111,111 didarab 111,111,111 anda akan dpat  jawapan 12345678987654321.

12. Warna biru adalah warna kesukaan 80  peratus rakyat Amerika.

13. Tanda (#) di keyboard komputer anda  sebenarnya dinamakan 'octothorp'.

14. Adalah mustahil jika anda bersin  tapa memejamkan mata.

15. Seekor lipas boleh hidup selama 10 hari tanpa  kepala.

16. Jika dikangkangkan kaki dan baring secara telentang, kita  tidak akan tenggelam di dalam pasir jerlus.

17. Nama yang paling  banyak umumnya di dunia ini ialah Muhammad.

18. Di Eropah, kebanyakan  wanita Eropah tidak memakai seluar dalam sehingga ke tahun 1900 barulah  seluar dalam diperkenalkan.

19. Produk pertama menggunakan bar code  adalah Wrigley's gum.

20. Mexico  City tenggelam sedikit demi sedikit sekitar 10 inci  setiap tahun.

21. Mengikut statik dalam kehidupan, ayam adalah haiwan  yang paling banyak di dunia mengalahkan manusia, kerana cara pembiakan yang berleluasa dan senang dibiakkan untuk makanan.

22. Otak akan lebih  aktif ketika tidur dari ketika anda menonton tv.

23. Terdapat banyak  telefon di Washington D.C mengalahkan penduduk penduduknya.

24. Untuk  melepaskan dari gigitan buaya, anda perlu mencucuk matanya menggunakan jari  sekuat hati. Buaya akan melepas anda serta merta.

25. Jika sebutir kecil  kismis dijatuhkan di dalam segelas champagne segar, kismis tersebut akan  turun ke dasar gelas dan naik semula dan turun
kembali dan seterusnya seakan  dilambung-lambung.

26. Leonardo da Vinci jugamencipta gunting dan beliau menghabiskan 10 tahun untuk menyiapkan lukisan agungnya iaitu Monalisa(10 tahun untuk
bahagian bibirnya sahaja)

27. 90% dari pembaca yang membaca info  ini kebanyakannya tidak tahu tentang fakta yang telah diberikan. Keajaiban  fakta fakta sebegini dapat
menarik minat pembaca untuk mengetahui dari atas kemusykilan minda kita.


 Apa macam? bertambah pengetahuan kite..seronok...

**copy from blog RANDOMNESS sila lah klik,blog yg menarik.

21 ulasan:

:: hayati :: berkata...

menarik fakta2 aok ni....

rase cm xsabor lak koi nk tgu bersin....hehe

no15 te klu org la cenggitu xdpt nk dibayangkn.......haha

nota kaki: aok raseny segan lak koi tersenarai kt blog industri jutawan te....bjnye selai jer baru......huhu
tp kira doa aok te mane tau satu ari jd jutawan segera koi ni yer dok........hehe

kelompen berkata...

salam weh, koi kenan hak bruce lee te, legenda kung fu. koi kala dulu, ande filem dia di panggung wayang seri temerloh te, sokmo nengok..

piewahid berkata...

salam sahabat,
lama xziaroh ke mari...
bagus fakta2 ni, ada yg sedia tahu, ada yg lupa dan ada yg mmg xtau.

nok tamboh 1 lagi:
org paling ensem di dunia selain daripada nabi yusof adalah piewahid, hihihi...

Mazru Majid berkata...

hYti,
fakta2 te koi copy dari blog randomness..bukan la dr kajian koi sdr..

ape nak segannye,setiap permulaan bermula dgn satu..pastu duk bercamboh2 lah weh..heheh

Mazru Majid berkata...

kelompen,

aok kena tengok la citer IP man tu kalo aok minat dgn lakonan bruce lee,sbb ip man tu kisoh hidup tok guru Bruce Lee.
Koi pun minat giler ke dia,maksud koi lakonannye la..hehe

Mazru Majid berkata...

Piewahid,

koi mmg suke berkongsi mende begini dgn rodong2 koi.

ye,aok mmg hensem weh..tak dpt koi nafikan tu...heheheh

Webmaster@Echam berkata...

Menarik fakta aok wehhh.. Paling menarik bab bruce lee tu....

Mazru Majid berkata...

echam,

terima kasih rodong,kelajuan dia tu mmg jd lagenda..

Miecyber berkata...

Fakta menarik..


Jom cari duit poket sampingan

http://www.tamannegarapackage.com/hyprobulksms

Mazru Majid berkata...

miecyber.

wah hebat,bile mase dia buat?huhuhu

web koi link

Mimie.Candy Cane berkata...

wahhh..byk info koi baru tau ari ni.patot la koi tengok kt movie,orang tu mrah anjing dia makan coklat..

cemomoi berkata...

suka nombor 4 tu... patut bibir asyik merekah je kena sisik ikan rupanya

h a n i e berkata...

byk info menarik ek..

[nk try tangkap lipas dan cabut kepala dia]

ehehehehe :P

Mazru Majid berkata...

miecyber,

Tahniah mie,good luck..

Mazru Majid berkata...

mimie,
a ah koi pun baru tau anjing x boleh makan cokelat..

Mazru Majid berkata...

cemomoi,

hehehe kalo diikutkan geli jugek yak..

Mazru Majid berkata...

Hanie,

weii jahat2..hahahaha

CekWa berkata...

Menarik! Barulah tau lipstik buat dari sisik ikan hehe...

Mazru Majid berkata...

cekwa,

koi pun baru ni lah tau nye weh! hehehe

pakcik kordi berkata...

ptut la aok minat ngt ke berus li...kekekehh....

Mazru Majid berkata...

kordi,
tu berus lee bukan berus gigi hehehe

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini