LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

15 November 2009

Orang kampong dah jemu makan Ikan Patin

Salam..aokme biasa mentekedaroh(makan) dimana?? di rumoh atau di restoran-restoran mewah?tentu setiap dari aok(awak) yg sedang membaca tulisan koi ni mempunyai citarase yg berlainan.Ade yg suke makan masakan bini,ade yg suke masakan di restoran,ade jugek yg tak kisoh gitu aje..ikut sedap tekok dia nak makan kat mana sekalipun,janji kenyang sudoh.Koi percaya ramai yg jarang makan di warong-warong kecik tepi jalan,mungkin kerana nak jaga standard atau berasa dirinye tidak layak utk duduk dan makan di tempat yg semacam itu.Yelah itu andaian koi semata-mata,tidoklah pulok koi maksudkan kepada sesape sekalipun..

Ape ka jadohnye koi nak bercerite pasal makan-makan di warung kecik ni??dah buang tebiat ke ape?atau ade kenikmatan yg tersembunyi di sebalik dinding-dinding kayu itu.Okey..baru bebrapa hari yg lepas koi telah melakukan survey sukarelawan mengenai beberapa warong yg koi itemui di kebanyakan tepi jalanraya di sekitor temerloh.Pendek kata warung ni kala sekali pandang memang tak perasan punye lah,sebab saiz yg kecik dan lokasi yg tersuruk..Jadi hari ni koi berbesor hati lah memperkenalkan dua buah warung yg tahap fizikalnye agok kerdil dan kurang upaya tarikan berbanding restoran tomyam dan Pizza Hut.

Walaumacammana sekalipun rupe bukanlah ukurannye disini,ape yg koi nak highlightkan adelah kenikmatan disebalik rupe tu..hehe cek it out!

NAMA : WARUNG KAK NOR NASI AYAM
LOKASI : SEBELOH KEDAI BASIKAL NASIR,PAYA PULAI TEMERLOH.
MENU TERHEBAT : NASI AYAM.



Perut tengoh kebulur memang sesuai sangat datang makan sini,nasi ayam dia memang marveles!lain dari yg lain..kaloh la nasik ayam cina di bandor lama temrloh te!dari pemerhatian dan pemantauan koi,pelanggan nye terdiri dari berbilang kaum,ramai je org makan disini,yg datang bungkus jgn cakaplah,masa koi tengah makan,koi tengok akak te tengoh sediakan bungkusan nasi ayam nye berderet-deret..lupe la pulok koi nak kire brp...tp mmg banyok giler lah,bile tengok macam tu koi tak jadi pelik pun kerana bile koi rase keenakan nasi ayam nye memang koi tak heran kalo ade orang bungkus sampai beribu sekalipun,mana org temrloh belum pernoh ke warung akak nor ni pergi la mencube..koi jamin takkan rugi punye.
So terbukti,kenikmatan mengatasi segalanye..walaupun level warung,rase makanan level BINTANG.




NAMA:??????
LOKASI: KAMPONG TENGGOH,Jalan Temerloh-Triang.
MENU POWER : MEE SUP

Hmmm..nama warung ni koi tak sempat nak tanye kat akak tu,lokasi warung yg berada ditepi sungai Pahang memang cukup menarik sesiape sahaje yg singgoh disitu,sekali datang pasti nak lagi..tapi tu semua hanyalah fizikalnye aje,yg koi nak tau sangat kenape ramai sokmo orang yg singgoh dan makan diwarung tu,ape yg sedapnye??ade awek cun tahap ketiak bercahaya ke kat situ??...sampai tak pernah dlm pemerhatian koi warong tu kosong tak berpelanggan.Kata orang bila tak kenei maka tak cinte..rupenye mee sup warung tu mmg best!memang TEEEBAAAABOOOO!!!..tak reti je koi nak menrangkan kat semua,kena cube sendiri..kalau dari temrloh nak ke Kerayong wajib malalui tepi warung tersebut,dah tu? ape lagi...kalo nak cube makan mee sup tepi sungai Pahang disini lah temptnye.Selain panorama yg indah mee sup nye pulok betul-betul hooo liiiaaaooo...!



Permandangan tepi warong mee sup..

yg penting kena pasang niat...

Kalo bukan kite sape lagi yg nak tolong orang kite meniage...ye dak??




17 ulasan:

Fadh berkata...

ha ha ha moh kite pakat serbu ramei2...xpn aok jer laa belanje koi kat sini he he he

pakcik kordi berkata...

weh!gone aok buleh smpai paya pulai ni ?tp tok nyinggoh umoh koi???/pastu mkn kt situ tok ngjok koi puloks??!!!baleee aoks!!!!!sampai ati yu!!!what is the you la gini rodong!!!

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, keh rasa macam nok pegi jee ke temerloh, nok rase mee sup akak tuh,
Memang keh peminat mee sop sebenonye...ni kala keh pegi mesti aok buleh tunjuk jalan yek, sambil2 tu belanjalah sekali, alang2..

miharbi-sama berkata...

kalo kat tanjong malim warung Pak Cik Ipin da best..dah berbintang2 level die...huhuhuhhu

Tookoo berkata...

betul sangat cakap aok te! kalau bukan kita tolong, sape lagi?

Cikgu Jang .. berkata...

salam... mengkala herga makanan te jauh lebih murah dan kualitinya sedap, tiap2 hari pegipun takpe...pada makan kat bandar temerloh te yg herganya bapok le mahei...kekadang bawak 10 ringhit pun tak cukup makan berdua...

azlin ilman berkata...

sy suke ikan patin masak tempoyak yg org temerloh masak.

waaa~DROOLING.

hihihii~

bikrayong(9w2rby) berkata...

nasi ayam kak nur kt paya pulai te mmng sedap koi dah makan, tapi mi sup te dok lagi, nnti ada masa koi ketemerloh koi nok singgahlah.

Maza berkata...

Kena terai gek ni nasik ayam te. Mee sup pun bleh terai nanti.

Terasa lapor la pulok perut nih.

mazru berkata...

fadh,
jadilah kala koi belanje dgn ucapan terima kasih je dak...hehehhe

kordi,
what ie the you??aok duk paye pulai ke..mana koi tau..nantilah kite ngeteh sekali,nt koi ajok fadh kala dia nak..hehehe

lipislady,
wsalam..insyallah,bukan takat tunjuk jalan!nak tolong suap kan pun boleh..tupun kala aok sudi la..hehhe

miharbi..belum pernak lg koi sampai ke sana nt ade can aok belanje koi yer..

toooko,
betui tu..bile lg nak tolong org tempatan..

cikgu,
rege mmg puas ati la cikgu,cube la try..mmg nye,takyah pg ke temrloh kat kerayong ni pun mehel nak mampus

azlin,
oh ye ke,hmm patin masak tempoyak mmg best..tp koi dah jemu

ma,
elok la tu..ade masa singgah-singgah lah weh,puas ati..

maza,
laa aok singgph je sok time nak balik ke pekan tu..mmg marveles

9W2OCC SHAM berkata...

mazru,,, teman klau makan tak kira tempat,,, janji sedap,,, kalau mike nenggok blog teman yg cerita pasal makan ni,,, warung tak semengah,,, tp,,, rasa masakan A punya,,,insya Allah smpai temerloh teman akan khabar2kan,,, tak pernah bertemu mike,firdaus,maza dan semua geng2 bera

Webmaster@Echam berkata...

Koi makan kat semua tempat. Koi nok cuba 2 2 kedai tu bila koi balik nnt. Nanti smp sana koi roger aok wehhhh.. Koi belanja aok...

endiem berkata...

aok lambat kabo, kalau tak boleh singgah hari jemaat dulu, koi lalu dekat paya pulai.

Shafid (PR PET) berkata...

mmm....naper la koi tak bukak blog dulu..kalau tak confirm singgah..nanti balik sna nyinggah gak la..koi nak tau bila plok bang mazrunih jd jln2 cari mkn..nanti kita round semua la..lapo trus perut

relevan berkata...

Kawan rasa kawan dah singgoh kedai kak Nor ni..

alin0ne78 berkata...

akak rasa akak nak makan la masak tempoyak ikan patin nih sebelum bersalin ........
slurrrrrrrrrrppppppppppppppppp

ps: bulih pos k sini k???
lol

mazru berkata...

sham,
aku tau hang mmg suke jalan-jalan cari makan..insyallah ade jodoh bole jumpe rakan bera.

echam,
hmm ni yg best dengor nih,ade org nak belanje koi makan kat antara dua warung tu..boleh echam..insyallah.

endiem,
laa..takde rezeki lg nak makan situ lg..takpe satu ari nt insyallah..

relevan,
aok org temerloh patut tau ni..

apit,
hehehe..nampok je koi ni melawok tak tentu pasal tp koi ada buat kajian jugek..heheh

kak alin,
hmm bile dah sebut tu kena la cari jugek,alaa dtg lah e temrloh kalo nak merasa masakan ikan patin,bukannye jauh..boleh sy poskan tp takut sampai kat kak alin nt dia dah basi..lol

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini