LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

17 November 2009

HANTU

Dalam perjalanan pulang dari hospital Bandar Jempol Negeri 9 ade lah rodong(kawan) koi ni bercerita sakan pasal orang kampung nye.

"Kat kampong koi nu ade kedai runcit yg tokei kedainye orang panggil TERMINATOR.." kata botak serius.Mengesotkan sedikit kedudukannye sambil berpaling memandang koi di kerusi pemandu sebuah kereta Gen-2.
"Terminator?..aok bior betui weh." kata koi sambil menggaru kepala yg takdelah gatai sangat pun. "ranta mana kedei nye tu?" tanye koi lagi.

"Alaa aok ingat tak restoran Rodi yg aok singgoh makan tengahari masa aok nak ke Kuantan dulu?" tanye botok serius.
Koi senyap je sambil mengurut-ngurut janggut cari makan.
"Laa takkan boleh lupe?masa tu aok dengan keluarge aok ade makan gulai masam ikan patin tu,"botok serius sambil mangangkat-angkat jari telunjuknye kearah koi.

"Haaa ingat-ingat,sebeloh kedei tu ander awek putih-putih tak?" jawapan yg bersertakan soklan yg mengelirukan pemikiran  botok.
"Ye Kedei tu lah..alaaa awek kedei yg muke macam nak menangis tu lah,isshh baru 15 tahun tu,bulu roma pun tak tumbuh lagi....kedei TERMINATOR tu beret hujung bangunan yg sama" jelas botok dengan ekspresi muke yg seakan serius dan konsisten.
"Macammane boleh dapat nama TERMINATOR?..kala orang tembok dia tak lut ke?"tanye koi lagi sambil sesekali memerhatikan cermin pandang belakang melihat dua lagi rodong koi yg dah terlena dibuai mimpi ngeri.

"Hentoh lah...koi pun tak tau kenape orang kampung panggil dia dengan nma tu." jelas botok sambil membetulkan posisi kedudukan dan memandang semula ke arah laluan dihadapan,seesekali terlihat kelibat papan tanda menyala terbias cahaya limpahan lampu dari kereta yg dipandu.

Tertera  di papan tanda : KERAYONG 40 KM.

Kisah terminator terhenti disitu,banyak perkara yg bermain-main dikepala otak koi,sedih,kelakor,risau yg bertandang satu persatu kekadang membuatkan koi terleka.Soklan dari botok hanyelah sekadar menumpang lalu je di benak koi.

"Aok pernah jumpe HANTU tak weh?" satu pertanyaan yg tidak sepatutnye ditanye disekitar pukul 1.00 am,apatah Jalanraya yg kome sedang lalui itu ade sejarah hitamnye,sejarah bagaimana ribuan hamba abdi yg dikerah dan dipaksa oleh tentera jepun satu ketika dulu.Sejarah mencatatkan kisah yg tak mungkin padam ditelan masa,kisah hamba abdi tawanan perang dunia ke-dua.Bagaimana mereka disiksa dengan kejam oleh tentera Jepun
dan dipaksa pula untuk membina jalanraya ini dengan berbekal kan cangkul dan pongkeh,ramai diantara mereka yg terkorban dan menemui ajal di sepamjang laluan ini.

""Woii aok pernah jumpe dok?" jerkah botok bila melihat koi bagikan terlamun sendirian.
.............................


                                        
                                       nak sambung ke tak?

11 ulasan:

Fadh berkata...

gampang aok...sambung laaaaa!

endiem berkata...

setuju sebulat suara... disambung.

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum, ini menda pulok cerita sekerat nih, sambonglah..

pakcik kordi berkata...

bale aok!cept smbung!koi bru je nk lyn ketakutan ni!

relevan berkata...

Sila sambung secepat mungkin..nanti kwn dgn endiem cari aok pulok..

mr.Sen$ei berkata...

sambung la...ados...baru je nak feel in the blank...huhuhuuu

9W2OCC SHAM berkata...

HANTU hang mazru,,, potong stim jer,,,

Cikgu Jang .. berkata...

kesian antu ye....ceritelah lagi..

Webmaster@Echam berkata...

Woiiiii.. apa ni... Koi punyalah semangat nak jadi seram. Boleh plak dia sambung. Jom pegi cari mazru pulok....

Errrr.. jalan tu bukan ke ada memorial untuk perang jepun...

日月神教-任我行 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
金瓜米粉Jason berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini