LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

3 November 2009

Hanset punye cerite...

"Ayohhh...bile ayoh nak belikan Ika hanset,kawan Ika di sekolah pun dah ade hanset..kalo ayoh belikan Ika hanset nanti boleh lah Ika message kat Shaza kawan Ika tu.."rayu anak koi,koi yg baru keluor dari bilik mandi terkulat-kulat mendengor permintaan yg mengejut dari anak koi.Ibunye pulok hanya memandang je gelagat kome berdua.

"Ayoh boleh laaa..Ika nak hanset nokia macam kawan Ika tu."rayu nye lagi,koi cume mencegilkan bijik mate ke arahnye dan perlahan-lahan menundukkan kepala sambil menghembuskan nafas yg panjang.Sengaja koi buat-buat tak tau dengan permintaan nye kerana koi dah ade perancangan tersendiri,iaitu selagi tak abih sekoloh selagi tu lah koi tidak akan belikan hanset untuk anak koi ter..Ika memerhatikan koi dgn penuh harapan,kemudian seakan-akan nak menangis setelah respon dan tindak balas yg dingin dari koi,dia pun berlari-lari anak dan memeluk kaki ibunye."Ibuuu tengok ayoh tuuuu!"sambil menjuihkan bibirnye ke arah koi.Ibunye hanye tersenyum sambil tu mengusap lembut belakang anaknye.  

"Tadika pun tak abih lagi dah mengade nak beli hanset..dah pegi mandi"kata koi,maka berderailah air mata Ika.Ibunye pula hanya mengeleng-gelengkan kepala...

TAMMAT

15 ulasan:

langkasuke berkata...

perghhh.. kemajuan mengatasi segalanya.. kehkehkeh..

mazru(9m2mzr) berkata...

langkasuke,
keh keh keh,budak zamn sekarang bukannye macam dulu-dulu.Habis kuat pun nak beli cekedis je.

LIPISLADY berkata...

Salam, pepalih weh bebudok jaman sekarang nih, mintok yang bukan-bukan.....

hai berkata...

koi tgk ramai gak baby (anak2 ghodong)n anak sedara koi sendiri..baru setahun pun dah kenal hanset betol ke tidok...bagi hok mainan dia menangis pahtu campok je....dia nok yang hanset betol jugok!!

Maza berkata...

Pengaruh rakan sebaya memang besor wehh!!!

Webmaster@Echam berkata...

Anok koi umur 2 tahun pun tau henset mainan ngan tak. Maju betoi budok-budok sekarang ni.

Zek@9w2pro berkata...

Dunia dah maju, zaman dah berubah. Dulu kita lihat orang berbual di meja makan, lepas tu orang mula berbual sambil sms, sekarang ini duduk ramai-ramai satu meja tapi berborak guna laptop huhuh...

Pelajar sekarang anggap handphone satu trend terbaru dan mereka akan rasa malu kerana ada kawan yang beli hp lebih canggih. Yang berat adalah pada ibubapa bagaimana nak bagitau bahawa itu adalah kemahuan dan bukan keperluan.

Ntah le mazru,tahun depan anak masuk pra-sekolah tak tahu pulak kesnya macamana? Doalah yang terbaik agar dipelihara akhlak insyaAllah.

endiem berkata...

budak budak suka main games dlm hand set.

Redz da Tsar berkata...

Ibunya menggelengkan kepala sebab pe? Simpati kepada si anak atau terkedu dengan budak-budak zaman sekarang? Hehe
Zaman dah berubah...
teknologi semakin tinggi
kalau betul cara gunanya, baguslah
kalau salah~ Ntahle~

Shafid (PR PET) berkata...

koi ade jumpa info di internet..kat U.S..bebudak pra skolah di beri n di ajar teknologi bru blackberry..dr cni mereka diterp ttg teknologi baru..apa yg bleh wat..n aper yg tidak dibenarkan buat dgn teknologi tu..n keburukkan jika msih slah gun kemajuan yg tersedia..rasa2 ok me la..patut ker bebudak diterap dimsa kecik ttg semu tu..or biar dorang sendiri pandai ttg teknologi tu..tapi takut terlebih pandai..

UNIVERSITI MENGKARAK berkata...

Budak zaman sekarang...anak koi pantanng lepa....main lah di handpon kome ni...

Cikgu Jang .. berkata...

apa pulak bagi hanset....bagi je set radio amatur kat dia. senang nak tahu benda dia berborak....hehehe.
baru abah ngan anak sama maju....

9w2wfa/marwan berkata...

zaman koi dulu...abis ting 5 baru la merase ade pegang hnset tu pon y nokia 33 seposen rase bapok banggenye..tu pon hnset mok koi,erm..yela kan skang zaman teknologi da maju,budok pon maju same ngan teknologi te,tapi kalo kalo kearoh kebaikan bagus la bimbang ke aroh keburukan jek

Fadh berkata...

nok gone kan...zaman kite dulu main tepon guna tin susu bertebuk sambungan dgn atli atau benang...zaman anok2 kite nie dah jauh sgt dh beruboh nye.

mazru(9m2mzr) berkata...

lipis lady,
iyer weh...mmg paroh la mok ayoh di buatnye..maklom la kite ni bukannye kaye raye

hai,
emm..mungkin saloh kite jugek selalu ngat sms depan anok-anok..ntohla akoknye,anok koi tu alhamdulillah lah ambuh lg dengor kate.

maza,
firstly tahniah buat anda kerana dpt cahaya mata baru..pengaruh tu ye jugek ngoh,kite kena kekang dr awal..melentur buluh bior dari rebungnye

zek,
betul la bro,zaman berubah dan perlukah kite mengikut segala perubahan itu..jika mendatangkan kebaikan takpelah..yg kite takut boleh memudaratkan..sama lah kite berdoa yg terbaik buat zuriat kite.

endiem,
anok koi ter terer dah nulis message..baru je tabika

redz,
dia gelengkan kepala keran ayohnye yg perangai ntoh ape ape...heheheh

shafid,
tu yg susah tu pit,bile zaman semakin maju ni semua bende nak ikut trend..koi takut dgn internet sekarang ni,terlalu banyok perkara yg tak sepatutnye..

universiti mengkarak,
sama la anok koi ter,main game hanset..nak koi delete je game te,kitnye kesian pulokk..

hehe cikgu jang,
kalo set radio ter dia tak berminat pulok..kalo koi bg pun dia nak berborok dgn sape..tak ramai yg join radio amatur.

marwan,
nokia 3310 tu mmg canggih dah zaman aok sekoloh tu..kire hebat la tu,hehehe..sama la kite pantau kegiatan bebudok sekarang ni

fadh,
hehe zaman tin te zaman tokki lanton,lepas main tepon tin ter berambat pulok main kejor-kejor,paste main pulok rounders...

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini