LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

2 November 2009

Bulan oh bulan.

   Malam minggu baru-baru ni sape perasan ade kelainan pada bulan purnama?mungkin ade yg boleh tengok kelainan tu mungkin jugek ade yg tak kesempatan nak tengok.Takdelah kelainan ape sangat,cume di sekeliling bulan tu macam ade warna pelangi.Mulenye koi pun tak tahu menahu pun pasai kejadian tu,hinggalah adik koi si Maza bgtau bila ade SMS yg diterima nye meminta dia melihat bulan pada waktu tu jugek.Sedang elok lah kome sedang berkumpul ramai-ramai mengeteh kat Green Cafe pada waktu tu,ape lagi berambat kome keluor ke tanoh sambil mendongak langit.Ramai pelanggan kedai te tertanye-tenye dgn gelagat kome.
    Mungkin kehadiran awan yg berarak menutup sedikit permandangan yg sebenar,walaupun gitu bila diamat-amati mmg nampok ade lengkungan berupa cahaya yg cukup indah mengelilingi bulan yg tengoh mengambang.Subhanallah...indahnye bulan pada malam tu,dari kecik sampai la ke tua bangka,koi tak pernoh jemu menikmati keindahan bulan.



Gambo yg sempat koi ambik malam kejadian;hasil dari Kamera talipon cap ayam serama,langsung tak membuktikan cerite kat atas...ape bole buat kan....

8 ulasan:

Mr PenyuBiru berkata...

takpe.aku percaya.sebab aku pernah tgk gambar bulan dikelilingi pelangi sebelum ni.dpt dari emel.Subhanallah...

relevan berkata...

Bulan Gerhana ke Mazru?..

endiem berkata...

tengok juga.. mengikut petanda org tua tua dulu kalau ada bulan macam tu menunjukan ada orang besar nak meninggal dunia..

hai berkata...

weh..kebetulan member koi anto msg suruh keluar tgk bulan....memang cantik....ada bulatan besar mengelilingi bulan tu!!!
koi try gak ambik gambo...serupa awak la..kamera cikai!!

LIPISLADY berkata...

sallam mazru, keh tak sempat tengok, malam tu bulan malu2 nok keluar sebab lepas ujan..

Redz da Tsar berkata...

Lingkaran tue dinamakan 'Halo'... Selalu gak aku nampak sebab aku selalu tengok bulan... Hehe

Cikgu Jang .. berkata...

cerite pasal bulan ni....dah cukup bulan, tp duit tak cukup makan sebulan....pening..pening..pening

mazru(9m2mzr) berkata...

Mr penyu biru
terima kasih,mmg koi tak tipu..

relevan,
Bukan gerhana,koi ade baca surat kabo td,dia kabo halo

endiem,
wallahua'lam

kak hai,
mungkin lepas ni kite kena stby dgn kamera canon SLR tiap mase..

lepislady,
takpe weh,mungkin nt ade rezki aok..menurut srt kabo yg koi bace td,fenomena halo ni boleh terjadi bile-bile je..kena stdby sokmo.

redz
ye halo,bagus la kala ko selalu nampok..mesti banyok termenung ni kot..hehehe

cikgu jang,
gitulah gayenye weh..elok la aok buat kebun ter,koi sokong amat..sama lah kite weh..belanje sebulan lari bujet sokmo.

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini