LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

10 Ogos 2009

H1n1 DI kERAYONG??

Petang tadi entah ape gatalnye nak meronda-ronda ke sekitar kawasan kerayong,sedang sedap menghirup udara petang tumpuan koi terganggu dengan gelagat seorang pengawal keselamatan sebuah sekolah menengah yg sedang memakai topeng mulut,ape kejadahnye ni?koi perlahankan kenderaan dan memantau keadaan sekeliling,dari pemerhatian mmg ramai makhluk yg bertopeng dalam sekolah menengah tu..

H1n1?maybe...atau sekadar berjaga-jaga aje?maklum ar murid sekolah baru nak balik ke asrama lepas puas bercuti,ade koi dengor cerita di kawasan berdekatan mengenai budok yg di kuarantin di rumah..ape ni?dah tau bawak wabak bahaya tu yg bior duk umah kenape?letak ar dalam lokap atau kat pulau jerjak,ade pulok koi dengor cerite bile budak yg di kuarantin kan tu boleh selamba merempit kat kawasan taman perumahan.Kalo berjumpe dgn koi mmg koi bg penampor je kat budok tu..huhu.

Ade satu lagi cerita,betul atau tak belum dipastikan lagi..beberapa murid di sebuah sekolah rendah di kerayong sedang dikuarantin tapi yg koi musykil sekolah masih beroperasi macam biase,betul ke ni??kalo betul mmg nak di huru harakan dek koi ni,kalo betul dah ade ancaman h1n1 kat area tu buat ape pegi bukak lg sekolah tu?gile ke ape? lagi satu,badan yg berkaitan buat ar sesuatu..takkan nak buat tak tau je kot?ni pasal hidup mati la..gampang betui..hehehe..,yg koi nampok dgn mata kepala koi sendiri,diaorg ni pukul lapan pagi terhegeh-hegeh pg ngeteh,pastu membebel nak naik gaji,bile ade je orang kenamaan datang FUHHH aku lah orang nye,hipokrit!!...blaaa laa.Keje tak jalan jugek...

luahan di atas tiada kena mengena dgn org yg membaca.

7 ulasan:

Fadh berkata...

ahhhh sudah...sampai dah ke kerayong...kena beringat dan berhati2 nie...dunia akhir zaman nie mcm2...tanda2 kiamat makin byk...salah satunya merebaknya penyakit berjangkit mcm h1n1 nie...byk2 berdoa dan berserah pada Allah moga keturunan kita xde yg terkena...insyallah.

Maza berkata...

Kalau kat area Bandar dan tempat ramai orang, penyakit ni memang dah menular... Macam kat Pekan ni gitu jugek dah... Kalau kat bandar besor, lagi la...

Berhati-hati la... amik langkah berjaga-jaga. Basuh sokmo tangan te dengan pencuci anti kuman. Kurangkanla aktiviti luar yang berkaitan dengan orang ramai atau tempat tumpuan orang.

Moga kita seme selamat

marwan berkata...

untuk makluman semua...h1n1 memand dah smapai ke sini...ade sorang budak skoloh menengah mengkarak,adik kawan koi dia kene dan di syaki mempunyai virus te,skang dia di kuanrintin kat umoh..

relevan berkata...

Tempat kome ni pun ramai dah yg pakai topeng muka..nampak mcm penyamun je..

bikrayong berkata...

selain dari mengurangkan aktiviti luar rumah dan pakai topeng kita kenalah makan vitamin C setiap hari.kalau tak kerana H1N1 pun kita mesti makan vit C setiap hari .Vit C merupakan sesuatu yang dapat melawan penyakit berjangkit. doa kd ALLAH itu yang lebih penting semuga kita semua selamat drp wabak itu.

mazru(9m2mzr) berkata...

terima kasih semua yg tinggalkan komen tu,tu laa yg koi tak puas ati tu,kenape di kuarantin kat rumah???

nama dah budak2,bile letak kat umah nanti diaorg ni akan keluar..kan nye boleh buat merebak tu,kalo sakit TB bukan main lagi kuarantinnye ni boleh buat besa je...

langkasuke berkata...

ala, kat mesir jumlah kematian sampai 100 dah.. takde kuarantin2 pun.. rileks je...

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini