LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

12 Februari 2013

Siape kata di kampung takdek tempat menarik?

Assalamualaikum,ape kabor belake rodong-rodong hat masih sudi menjengah blog tua neh..hape la ceritenye aokme belake te yak?sehat ke dok?..doa dan harapan koi semuge sihat belake lah hendoknye dalam rahmat Allah...Amin.

Siape pernoh pergi ke Kolam renang WADI AL AMIN...?kepada yang belum pernah menjejakkan kaki ke situ mungkin berminat untuk pergi bersama keluarga di musim cuti sekoloh sekarang.

Lokasi tempat tersebut tidoklah jauh dari bandor Temerloh,lebih kurang memandu dalam 20 minit dengan kelajuan selamat 60KM sejam InsyaAllah sampei lah ke lokasinye..jadi lokasi spesiknye terletok di seberang temerloh melalui jalan hendak menuju ke Gunung Senyum(jalan lama)....TAK Tau juge sile ikut arahan bawoh te...

>>>Dari Temerloh,PANDU KE Jalan nak menuju ke Chenor,gugusan Jengka dll tuuuu)sampai ke simpang EMPAT depan hspital....<<,,,dari situ sila masuk ke KIRI masuk ke jalan kampung Paya pulai...kemudian teruskan perjalanan sehingga sampai satu simpang tiga.>>dari situ Ambil KANAN dan teruskan perjalanan..akan melalui kg teluk ira,kg teluk mengkuang.... sehingga ternampok disebelah kiri taman tema kolam tahfiz tersebut.Lokasinye bertentangan dengan pusat tahfiz Al Wosto.....

>>dari Spg empat dekat Spitol tu ke Taman air nih lebih kurang ambil masa dalam 10 - 15 min(naik kereta)...TETAPI kalau aok berlari-lari anak mungkin 1 jam baru sampai ke lokasi...

Kalau tak tau juge sila tengok dalam peta te yak...dgn carian kg berhala gantang temerloh

Kome sampai dalam jam 3.30PM,kereta dah memenuhi tapok parkir Taman rekreasi ini...


 Pintu masuk utama ke taman air....taman tema neh masih dalam proses pembinaan,mungkin bila beroperasi sepenuhnye nanti akan bertambah lagi menarik dan bakal menjadi salah satu tempat percutian yang mesti dikunjungi,insyaAllah


 Koi berpendapat ini  adelah kolang utama diaorang lah,di kawasan ini hanya anak-anak kecil sahaja yang boleh berendam,berenang dan main gelongsor te....untuk mereka yang bukan budak kecik@mok/ayoh orang, sila ke kolam-kolam yang telah disediakan tu yek..


 Hampir keseluruhan pengunjung yg datang kesini membawa anok bini...cuma ade juge koi ternampok beberapa orang anok muda yg mandi di kolam Muslimin yg disediakan khas untuk kaum adam

 Haa...ini ler kolam renang Muslimin,kolam ni khas untuk orang lelaki sahaja yek...bantei lah aokme nak buat balik  kuang ke ape,cuma disiplin memasing te mestilah di jage...

 Manakala disebalik dinding biru tu adelah kolam Muslimah...maka semua anok dara ke mok dara mestilah berenang di kolam yang tertutup rapi dari pandangan orang ramai tu...Usaha yang baik dari pihak pengurusan,patut mendapat pujian dan contoh kepada taman tema seumpamanye...


 Sila ambik perhatian...Sebelum nak datang kesini tu ingatkan dulu diri sendiri bahawa di sini bukanlah Gambang WP atau sunwey lagun...tempat yang aokme nak pergi ni bernama wadi al amin atau KOLAM TAHFIZ...berkonsepkan islam... menutup dan menjaga aurat adelah sesuatu yang amat diutamakan dalam alhamdulillah.




Hampir sepetang jugek koi melayan ke anok-anok berendam dalam kolam,tapi koi sekador melihat dan memantau je lah...koi tak pasti pulok diaorang start  buka pukul berapa tapi yang pastinye taman ni beroperasi sehingga jam 6.30 PM sahaja..manakala tiket masuknye cuma RM3.00

Untuk pengetahuan ramai,kolam ini adelah salah satu usaha 
Maahad Tahfiz al- Quran al-Amin  untuk mengumpul wang demi perbelanjaan harian murid-murid mereka.....Maahad tahfiz ini cuma terletak bertentangan dengan taman tema.





ORANG RAMAI BOLEHLAH DATANG BAWOK BUDOK2 SEMPENA CUTI SEKOLAH NI..CUMA KESELAMATAN ADELAH TANGGUNGJAWAB MASING-MASING.

DI SAMPING ITU DAPATLAH KIRANYA KITA MEMBANTU MAAHAD TAHFIZ AL QURAN AL AMIN INI SECARA TIDAK LANGSUNG DAN..INSYAALLAH.....DIMASA YANG AKAN DATANG.



8 ulasan:

yaya zainal berkata...

bagus... ada sempadan nye yekk.... :)

Muhd Asri berkata...

bagus skali tempt camni

achik ezam berkata...

alhamdulillah ada juga tempat yg accordingly macam ni.

Nafisa81 berkata...

Masuk RM 3 je...cukup ke nak buat Bil air?? Mahei sikit pun takpe bilamana ada tempat mandi untuk muslimah...rasa dihormati pula :)

mazru berkata...

Yaya

ye,bagus..datang lah beramai...ramai. :)

mazru berkata...

muhd asri

betul tu,sebagai org islam aurat mesti kena jage..

mazru berkata...

achik...

Yup...alhamdulillah...tenang lah sikit hati kalau berkunjung kemari...

mazru berkata...

nafisa81,

tiket masuk hanye dikenakan kepada mereka yang mandi manda shj,kpd mak ayah pula tiade caj yg dikenakan....

mungkin pihak pengurusan juge tidak mahu membebankan pengunjung yg datang...

mmg kolam muslimahnye tertutup rapat dari pandangan mata2 kaum lelaki... terbaik.

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini