LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

12 Disember 2011

Semangat sejati.

Salam..

Kata org pokok pangkal nye hati..andai ada kemahuan tentu ade jalan...hendak 1000 daya,tak hndk 1000 dalih...begitulah perumpamaan org2 tua kite dah ingatkan kat kite ni supaya sentiasa berusaha utk kebaikan..

Bile koi tengok gambo ni,koi tertanye2 kpd diri koi sendiri..kenapa koi takde semnagat seperti anak muda ni..sedangkan koi sehat,sempurna sifatnye..tapi kenape anak mude yg OKU ni boleh dtg ke Masjid walaupun dia seorang OKU.Adalah begitu sukar utk koi membygkan bgaimana agoknye dia berulang ke mesjid hanya utk menunaikan solat dan membaca al quran..Subhanallah..mungkin inilah yg dikatakan wajah ahli2 syurga..



Semuga Allah memberkati anak muda ini dan semuga beliau menjadi contoh buat koi dan semua pembaca sekalian,walaupun namanye tidak lah koi ketahui,tapi yg paling penting semangatnye tu kite contohi..

Semangat seperti inilah yg patut diserapkan oleh kerajaan utk anak2 mude skrg,bukannye semangat berpesta siang dan malam.Wallahualam. :)

Sumber dari google.

**ini ialah schedule posting.

4 ulasan:

zulkbo berkata...

salam..
ermm..memang terharu..
kita yang sihat nih pun
sibuk ke lain je

:: hayati :: berkata...

memg malu koi ngn budak ni,kita ni slalu kata diri kita xbole...

Mazru Majid berkata...

wsalam..

tula pasei aok,patut kite ambik iktibor..

Mazru Majid berkata...

hayati..sbb kite takde semangat sejati spt deme,tulah Allah lebihkan sesiapa yg dia kehendakiNya...

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini