LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

1 November 2010

Arak 24 jam.Ape cerite???

Salam...
Apa kabor semua?sehat hendoknye..

Siapa yang selalu ke kedai serbaneka 24 jam?macam satu trend pulok orang2 kite pergi ke kedai larut malam,ade yang suke pergi pukul 12 tgh malam,ade pukul 2 pagi..maklomlah 24 jam beroperasi.
Koi pun biase jugek ke kedai camni,pada koi ianye satu kemudahan.

Dulu di pekan kecik macam Kerayong ni bila masuk je pukul 11-12 malam te jangan haraplah ander lagi kedai runcit yg masih beroperasi..kalo nak beli barg2 runcit kena ade timing..silap timing melepas la jawabnye.

Sekarang lain..pukul 3 pagi pun boleh keluor beli roti atau biskut kering..maklomlah 24 jam..
Bagaimana pulok kalau arak jugek boleh didapati dengan mudoh dalam masa 24 jam?aokme rase camne?

Mana yg segan atau malu2 nak membeli di siang hari boleh la dtg pukul 3 pagi..tu la kot sebab arak dijual di kedai 24 jam gitu...yg segan dan malu tu mungkin boleh jadi anok muda kite..

Satu peti dengan susu pulok te..cuma lain2 pintu je.

Ni gambo arak yg dijual di sebuoh kedai 24 jam di R**b..gambo ni pun koi tangkap bulan lepas...koi ingatkan kedai2 24jam ni dah takde lagi jual air arak,rupenye koi silap..sebagai pengguna koi bangkang penjualan arak di premis 24 jam atas sebab2 yg tak perlulah di jelaskan dgn panjang lebornye di sini..

*kalo diteruskan banyok buruk dari baiknye...bayangkan arak 24 jam..bunyi pun dah lain macam..

15 ulasan:

relevan berkata...

Huh..ni nak bagi mabuk 24 jam ni..!

Cik SHiNJU berkata...

Koi pun bangkang!! huhuh
jgn nak permudahkan anak2 muda kita dptkan bekalan arak..Byk jenayah yg berpunca dr arak tu nt..

zulkbo berkata...

salam..
ermmm..goner ter?
mende ni senang jual??
koi haram tak pernah minum
kenal pun entahh?

akuanakpahang berkata...

Kawan pun bangkang juga tak patut..sepatutnya pihak berwajib kena mikir dan tindakan sepatutnya kena ambil...

Nerzhul berkata...

patutnye kedai te takleh jual arak kepada muslim. kalau non-muslim nak beli gonekan pulok.tapi patut asingkan dengan minuman yang halal. jangan pikir nak untung saje...

piewahid berkata...

7 eleven ni produk amerika. dulu bandor2 besor je, skang abis pelusuk kampung dia ande. betui ngat mende aok kabo ter. halus je deme masukkan jarum. hukum budok2 kita kerje situ pun 1 isu lagi...

Mazru Majid berkata...

@relevan
huhu,gone yak!
maknenye kemudahan utk membeli te da trlampau sgt

Mazru Majid berkata...

@Cik SHiNJU
molek la weh..
ramai yg akan bangkang..tapi tak ramai yg berbunyi nye

Mazru Majid berkata...

@zulkbo
hehe..faham da maksud aok te..

Mazru Majid berkata...

@akuanakpahang
ye la weh,sepatutnye terpikir da te..

Mazru Majid berkata...

@Nerzhul
seeloknye gitu la,buat betul ruang khas,siap ade papan amaran dan peringatan..

Mazru Majid berkata...

@piewahid bende tu da bercampur dgn brg runcit harian tu..mmg halus sungguh jarumnye te..

mmg produk francais dari barat..semestinye ade sebab kenapa deme anto di serata pelusuk negara Malaysia ni kan..konspirasi da ni

Hashim Zabidi berkata...

minyak dengan air tak bercampur...

Jejaka Desa berkata...

Kedei bese tak laku sebab ter la dia jual kat kedei 24 jam...

Mazru Majid berkata...

pak ngoh..
tersangat betul tu..

jejaka...
mungkin jugek agoknye,x dpt 12 jam..bahan ke 24 jam..

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini