LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

10 Jun 2010

Kemisterian 10 Artifak puRba!! part 2

Salam weh!!

sambungan dari entry http://koianakpahang.blogspot.com/2010/05/kemisterian-10-artifak-puba.html mane yg blom bace sila klik atas tu yak?ok... :)

6.Coso artifact

1961,di pergunungan California berhampiran Orlancha satu geng pemburu mineral telah menemuai sebijik batu yg awalnye di sangkakan ade gem di dalamnye.Ketika cuba memotong tersebut mrk menemui sejenis bahan 'white porcelain' dan didalamnye ade sejenis alatan diperbuat dari logam! Pakar menganggarkan fosil white porcelain tu memerlukan 500,000 tahun utk terbentuk!Tapi alatan logam canggih didalam fosil itu menimbulkan pelbgai tande tanye!X-ray dilakukan,mrk mendapati logam itu hampir menyamai sebuah spark plug zaman moden tp bagaimane mende te boleh duduk dalam fosil@batu yg berusia 500,000 tahun?!!Pelik yek??

7.Model pesawat udara zaman purba
Sebuah Artifak purba egyptian yg di temui dalam sebuoh makam purba pada tahun 1898.Ianye diperbuat dari kayu dan saiznye cuma 6 inci panjang,rupenye amat lah serupa dgn model pesawat udara zaman moden.
Pakar mengatakan yg objek ini sgt aerodinamik dan boleh meluncur di udara.
Manakala gambar diatas adalah gambar artifak yg ditemui di amerika tengah,berusia 1000 tahun dan diperbuat dari emas, dan rupenye jugek agak serupe dgn model pesawat moden dgn kepak,ekor dan tempat duduk pilotnye!hm..koi rase deme te da lama nak buat kapal terbang tp xde kelengkapan je kot.

8.Giant stones of Costa Rica

-1930an,Beberapa org pekerja sedang menebas satu kawasan hutan tebal di Costa Rica,tujuan deme nak membersihkan kawasan hutan tebal te nak bukak ladang pisang jek,tetibe deme amat terkejut beruk bile menemui berdozen bebola besor yg di perbuat daripd batu!!
Bulatan Bebola batu ini kebanyakannye tepat(macam bola) dan ade banyok saiz,dari sekecil bola tenis hinggalah bersaiz 8 kaki diameter dan seberat 16 tan!!
Walaupun bebola ini jelas menunjukkan ianye adalah buatan manusia ttp tiade siape yg tahu siapakah yg mengukirnye dan kenapa?lebih menakjubkan bile bagaimane mereka boleh mendapat ketepatan dlm bentuk spherical itu!-hmm....reti amat deme te!

9.Impossible Fossil!

-Yg kita tahu fosil terbentuk pd batu dan mengambil masa beribu tahun utk terbentuk,namun masih ada fossil yg memeningkan kepala arkeologi dan tidk masuk akal,contohnye fosil tapak tangan manusia ini yg di temui pd batu yg telah beusia 110 juta tahun!,jugek ditemui fosil tapak kaki manusia yg memakai sandal dan dijangkakan telahpun berusia 300 ke 600 JUTA tahun yg lampau!mereka jd bingung sebab percaya sangat dgn teori darwin tu la...kite rs bese je mende gini ye dok? hehehe...

10.Out-of-place Metal Object

Saintis dan kebanyakan org barat percaya yg manusia wujud didunia ini sekitar 65 juta tahun dahulu,apatah lg bahan logam ciptaan manusia.Jadi boleh kah sains buktikan bagaimane kah satu 'semi-oviod metallic tubes' yg telah di gali dari 65-million-year-old Cretaceous chalk yg telah di temui di France pada tahun 1885,bila seketul blok arang yg dipecahkan dan menemui kiub logam ini yg ternyata telah dicipta oleh manusia.Contoh lain lagi ialah penemuan sandstone block yg berasal dari zaman mesazoic era dan ada paku moden yg melekat didalam nya.Dan banyak lg penemuan seperti ini.-Jadi gone te? 
Kesimpulannye:1.Manusia telah wujud lebih lama dari tarikh yg dipersetujui kebanyakan pengkaji sejarah.
2.Ada tamadun dan makhluk yg bijak pandai telah pun mendiami dunia ini sebelum kite?
3.Metod kajian jangka masa yg langsung tidak tepat,dan batu,arang serta fosil2 itu sebenarnye wujud awal dari yg para pengkaji sejarah maklumi sebelum ini.

Wallhua'lam....tepuk dada tanya selera aokme.


**sumber klik sini

*pohpalih jenuh amat koi terjemohkan,harap aokme faham...heheh :) mungkin para saintis dan pengkaji sejarah perlu menilai semula kajian mengenai sejarah tamadun manusia,dan ibukti penemuan2 ini membuatkan kite akan berfikir lebih dalam lg tentang kebesaran Yang Maha Pencipta.Dia Allah pencipta Yg Maha Agung. :)

10 ulasan:

cemomoi berkata...

info yang baik

tapi susoh gak nak memikirkan sebab tamadun manusia deme kata baru ngat kenei ke batu, kendian logam sudahnya gangsa sampei le ke hari ni.

kalu betui menda tu wujud pada zaman yang lama dari yang diketahui oleh tamadun manusia ter, gone ke pulok tamadun mereka lenyap gitu aje, alang dinasour pon deme kata masih ada sisa-sisanya cam buaya dan kura-kura. wallahu a'lam

Cik SHiN~JU berkata...

salam...

aok mmg minat mende2 purba ni yak..
info yg menarik...tq share..

Mazru Majid berkata...

chemomoi.

terim kasih,mende ni akan menjadi tanda tanye hingga lah satu ari yg dijanjikan tu nanti...insyaAllah..

Beberapa insiden yg menguboh tamadun mmg pernah berlaku,dlm quran pun ade menceritekan..cthnye kaum Nabi Nuh yg ditimpa bencana banjir besor satu dunia tu..tp adakah tamadun manusia tu benar2 secanggih itu...wallahualam. :)

Mazru Majid berkata...

cik shin ju,

Alhamdulillah koi mmg minat mengkaji mende2 misteri :) kdg2 mende gini membuat kite lebih kerdil dan terasa akan kebesaranNya

zulkbo berkata...

salam..
alien buat kut
he he..tak macam biasa

Mazru Majid berkata...

zulkbo

Hahaha,mungkin le kot..Jin barangkali?

Nerzhul berkata...

dulu memang jin duduk kat bumi sebelum manusia.

pakcik kordi berkata...

koi mula pelik ni mazru...aok ni bikin koi pening la...hahah...wallahualam...

Mazru Majid berkata...

nerzhul,
mungkin jin2 tu da cipte bende tu semua sbgai tanda mrk te pernah mendiami dunia ni agaknye....hhuhu
wallahualam bissawob!

Mazru Majid berkata...

kordi,

hehehe koi mmg nak suh aok te pening kepale!

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini