LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

15 Jun 2010

Dari Pahang ke Trengganu..

Salam...
12hb baru ni koi sempat ke Trengganu,plan nak melawat rodong baik koi ni melangsungkan perkahwinan nye.Dia memang anak Trengganu jati,lokasi rumah beliau di Pengkalan Berangan.Dengan zero info mengenai tempat yg perlu dituju,koi terpakse menggunakan GPS garmin pada talipon bimbit utk dijadikan panduan semasa memandu ke lokasi walimatul urus tersebut.

Nak dijadikan cerite,walaupun menggunakan GPS garmin tu,koi masih boleh tersilap masuk simpang yg penting..sepatutnye koi perlu masuk ke Spg Jabur tp terlangsung terus ke Kemaman...hehehe,konon guna sgt GPS tp hampeh...da camne gitu?hehe

Alhamdulillah koi tak tertinggal alatan komunikasi radio amatur,kemana sekalipun mmg koi akan bawak sekali mende alah ni...bagi koi mende tu bukan takat hobi tapi kelengkapan penting utk memulakan suatu perjalanan yg jauh,kerana seorang radio amatur tetap ade kawan-kawan walau di manapun dia berada...begitu jugek masa koi sampai di Kemaman,koi disambut oleh dua orang rakan radio amatur yg kebetulan nak menuju tempat kenduri yg sama,alhamdulillah dari zero info mengenai tempat dituju kini koi da ade rodong yg memang arif dgn selok belok di Trengganu..terima kasih 9w2pml-syuk dan 9w2dig-Nik yg sudi menemani koi dan ahli keluarge ke Pengkalan Berangan....

Selepas mengharungi perjalanan yg agak jauh akhirnye Sampai jugak di tempat yg dituju...alhamdulillah.Selesai bertemu rodong koi yg baru kahwin tu(9w2rrb-rusdi) koi buat keputusan utk bermalam sahaje di Marang,tak larat nak berulang meskipun boleh saje kalo koi nak buat begitu...sekali lg rodong radio matur ni membantu menghantar ke depan pintu salah satu hotel di marang,nak mujurnye ade bilik kosong pada waktu cuti cuti Malaysia.

view dari depan bilik kome,sape pasan hotel mende?huhu

Cek in pun dah petang,kome pakat duk lam bilik je..baring2 sambil tido2 ayam...hehe.Belah petang dalam pukul 6 koi lepaskan anak2 pergi mandi kolam..suke sgt la bebudok dpt mandi kolam gitu.

Sebelah malamnye pula koi pakat dgn ahli keluarge utk pergi ke Kuala Trengganu,tak jauh manepun lebih kurang 16KM je dari Marang,kalo di Kuala Trengganu boleh ke Pulau Wang Mang,boleh pergi ke Tamang Tamadung Islam...boleh tengok masjid Kristal yg cung melecung tu...hehe.

 Memang indah weh kalo dtg ari malam..tak puas kalo pergi Trengganu tak singgah sini.

Gambo dari kamera tepon..agok gelap sedikit..tp mmg marveles yg amat lah kalo tengok live!

Tulah dua keping gambo yg boleh dikatakan terang lah kalo nak dibandingkan dgn gambo2 yg lain,maklom je lah ambik gune tepon bimbit jek.Tapi jika dtg malam tak dapat lah nak tengok replika masjid-masjid terkenal di taman tamadun islam tu,kalo nak syok kena datang hari siang la.

Koi bercadang nak semalam lagi,tp dek krn ade hal yg tak dpat di elakkan terpakse la kemas barang dan berangkat ke Pahang petang ahad tu..singgah kat tepi jalan di dalam Marang utk beli kopok lekor sbgai buoh tangan...pastu kome mulekan perjalanaan pulang melalui jalan Jabur(terima kasih 9w2rrb dan isteri krn menemani hingga ke simpang Ajil),bukan lg melalui ikut jalan pantai krn keadaan lalulintas yg sebok dan perjalaanan nye lebih jauh.

Sampai rumah hari dah malam..terpaksa bergilir2 memandu kereta dgn oang umah krn mata asyik mengantuk..takpe lah janji sampai dgn selamat.Alhamdulillah....

**Terima kasih geng radio amatur dari Trengganu..

14 ulasan:

h a n i e berkata...

ganu mmg best! hehehehe

Webmaster@Echam berkata...

Lawo wehhh masjid tu...

Nerzhul berkata...

gps te memang memeningkan. baik tanye orang daripada tanye hanset. heheh

Cik SHiN~JU berkata...

GPS bkn betul sgt...
elok ade jln dekat,jalan jauh ditunjuknyer...koi p lgkawi baru ni bwk peta jer gi jalan2 area pulau...

cemomoi berkata...

guna gps orang kampung (gone pegi situ?) - kena bawok mulut je

semejid tu ander orang semayang ke amalm-malam?

akuanakpahang berkata...

Na na na ganu kite...sedak jalang-jalang sane weh.

9W2OCC SHAM berkata...

bercuti jugak kome yer,,,

sekitar marang memang byk hotel dan byk tpt makan yg best,,,

makan lagi,,,
wakakaka,,,

Cikgu Jang .. berkata...

lame doh koi tak nyinggoh kat ganu tu..

Mazru Majid berkata...

masjed te mmg ander org semayang ari malam..masa koi sampai te org baru sudoh solat isyak berjemaah weh...

CekWa berkata...

berjalan sakan aok yak mazru...

ummu berkata...

Bestnya,jejalan Ganu ek.GPS bagi saya ada baiknya juga, sebab kami ni memang kena travel pada masa2 tertentu.syukurlah setakat ni gps kami ni OK..

Mazru Majid berkata...

Gps mmg banyak kebaikannye...kena perlu tahu cara menggunakannye :)maka ia akan menjadi satu peralatan yg amat berguna.

piewahid berkata...

salam,
mtk mf la lama tak dan singgoh rodong...

selamat pengantin baru utk aok, opsss... silap! utk rodong ganu kite... hihihi

Tanpa Nama berkata...

Genial post and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini