LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

25 Jun 2012

Makhluk aneh pada 16 ramadhan 2009

Sebenornye koi rase serba salah nak cerite kisah yg berlaku beberapa tahun yang lepas pada bulan ramadhan yang ke 16,kisah ini pun di alami sendiri oleh beberapa orang jiran di sebelah rumah koi.Tetapi setelah memikirkan nye koi putuskan utk bercerita mengenai ape yg terjadi pada malam tersebut pada aokme semua,cerite nye begini....jeng,jeng,jeng!

gambar hiasan


Selepas berbuka puase bersama ahli keluarge dirumah orang tua koi dalam pukul 8 lebih, koi balik kerumoh koi pulak,bile sampai depan rumoh,seperti biase anak-anak jiran koi tu sedang giat bermain mercun dan bunga api,tibe-tibe salah seorang daripada mereka agak berteriak jugek mengatakan yg dia ternampak seekor kunag-kunang yg bersaiz agok besor daripada biase,mereka semua memandang keatas beramai-ramai termasuklah jiran koi yg cerite ni(atan) dan membuatkan koi tertanye jugek,tp oleh kerana koi agak sibuk nak angkat lauk utk bekal bersahur, jadi koi pospone dulu utk tengok betui ke ade kunang-kunang(kelip-kelip)yg beso macam deme nampok tu,koi pun memerhati gelagat mereka sambil punggoh lauk kedalam rumoh.

Dari pemerhatian dan gerak hati koi,koi mengagakkan yg kunang-kunang tu dah terbang ke tempat lain,sebab koi nengok bebudok tu mule sambung main mercun semula,ataupun mungkin deme nampok bunga api je,maklumlah bebudok...koi pun buat selamber je lah ,seperti biase selepas buat ape yg patut koi nyetat motor dan pergi ke masjid buat solat teraweh.Selesai teraweh koi balik semula ke rumoh.

HAri esoknye koi pergi ke Paya Pulai dekat seberang temerloh ade kerje menaikkan tiang antenna(radio amatur)...petang te koi dah rancang nak berbuke pose kat rumoh org tua koi di kerayong.So dari Temerloh singgah rumah orang tua dan berbuke di sana..
siap berbuka koi terus balik ke rumoh.

Di rumoh koi mendengor pulok sambungan dari isteri koi yang bercerita selepas diaorang nampok kunang-kunang raksaksa itu,berlaku pulok kejadian tak disangka-sangka lagi! kejadian aneh tu berlaku kat bulan yg tengoh mengambang penuh dalam pukul 9 gitu,mase te koi ander di mesjid lagi...

Katanye lagi,diaorang ade nampak semacam sesuatu yg hitam melingkari bulan dan ia kelihatan seperti seekor naga! dan tak lama lepas tu,pada bulan tu tertera kalimah ALLAH.....Subhanallah...ianye terjadi lebih kurang 5-10 minit dan jiran koi yg tengok tu timbul keinsafan dalam hati dia.Dia kabo tak teringat pun nak manggil org lain mase tu sbb pelik campur takjub sgt,kala dia buat rakaman boleh gek kite nengok sekali,mungkin dia pun tak menyangka agoknye,yelah dah rezeki dia orang la tu..kit nye sekadar cerite gitu je lah.

koi rase lah yak,kehadiran makhluk kunang-kunang tu jugek sbg petanda,tapi ape pun Ini cerite dari jiran koi lah,terserahlah kat aokme menilainye yek,nak kabo deme ni buat pedo'oh, pandir sgt buat keje gitu bulan pose ni ye dak?orang nye pun nak ander anok belake..pikir-pikirkanlah,mudahan kite mendapat pedoman dari kisah jiran koi ni..

WALLAHU'ALAM BISSAWAB.


14 ulasan:

endiem berkata...

Masya Allah.. perkara ghaib macam tu ada kebenarannya. Beruntunglah mereka yang dapat melihat keajaiban tersebut..

Webmaster@Echam berkata...

Kekuasaan Allah mmg hebat....

relevan berkata...

Salam Mazru

Kwn menyokong kata2 endiem & Echam..Hanya org2 terpilih sahaja yg dapat melihat kejadian keajaiban ini..

Cikgu Jang .. berkata...

uh....bukan senang nak nengok benda gitu...ape kabor start malam 21 ke atas nanti kita pakat tunggu malam lailatulqadar...mane le tahu..tuah kita....

Hashim Zabidi berkata...

LAILATULQADAR!!!

mazru(9m2mzr) berkata...

endiem..subhanallah,tu lah dia nye,malam tu koi dgr citer ade lagi yg menyaksikan kejadian tu kat tempat lain..

webmaster...ye betul tu,Allah hu akhbar

relevan..mungkin satu hari nt kite berpeluang,sama kite bermohon

cikgu jang...jom kite weh,insyaAllah.

hashim zabidi...ye benar.Mlm tu lailatul qadar.

langkasuke berkata...

Allah.......

mazru(9m2mzr) berkata...

ye nasri..macam ralat je bunyinye tu

Fadh berkata...

Allah maha kuasa...DIA lebih mengetahui setiap sesuatu yang diciptakan-NYA.

mazru(9m2mzr) berkata...

fadh..betui tu,aok x nengok kejadian malam tu?koi dengor org belah dalam tu pun ade gek yg nampak weh

Maza berkata...

Best la sapa dapat mengalami pengalaman tu. Orang terpilih je dapat. Kita ni entah la, harapnya dapat jugak la nanti..

mazru(9m2mzr) berkata...

maza..syukur pd yg dapat tengok,insyallah kalo kite sentiase peka

al-mankaraqi berkata...

mintok maaf koi tok pelik ke bender2 gini.

Mungkin petunjuk atau sekador gangguan makhluk halus, iblis qorin dan sebagainya.

Terpulang cara memasing menilainya.

mazru(9m2mzr) berkata...

al mankaraqi...

ye betui tu,terpulang pd individu itu sendiri

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini