LIKE koianakpahang.blogspot di Facebook

5 Ogos 2010

Anok koi.

Salam rodong,

lama rase nye koi dah tak mengupdatekan blog koi ni,sepanjang minggu lepas koi agok bz dgn bisnes Hyprobulksms..mungkin bulan pose dan raye yg dah dekat ni ramai pulok yg nak buat duit.Mungkin nk belanja utk raya ni agaknye.Tapi takpe lah tu,yg penting ade usaha dan istikomah dalam satu2 perbuatan InsyaAllah akan membuahkan hasil.

Bile sepanjang hari berjumpe dgn orang,terasa jugek ke letihnye..yelah,orang ni macam perangai dan ragam.Tapi apekan daye,dah nak buat duit pakse kan lah jugek.

Macam petang tadi,sampai depan pintu rumoh, anok koi yg no 2 si Nur Zulaikha te da tercegat depan pintu menyambut kepulangan koi,gitu lah sokmo,kite yg td letih pun boleh rase segar bile melihat cahaye mate menunggu kepulangan kite.Sedang elok koi nak masuk ke rumoh anok koi dah buat roadblock..


Ayah tunggu dulu..sambil dia menghulur sekeping kertas.


Koi pun buke lah sampul surat anok koi buatkan utk ayah dia ni..sejuk hati bile anak kite tulis dia sayangkan ayah dia..kite pernah ke tulis ke mak ayah kite camtu?tertanye-tanye jugek koi..Cuba aokme ingat-ingatkan semula,kalo belum boleh la buat lepas ni.. :)




rupenye dia melukis gambo rumoh ni untuk koi,lepas tu pada rumoh te ade pulok "Koi anak Pahang" dan "Saya anak Malaysia" hehe..mungkin anok koi yg sorang ni perasan ayah dia ni dah lama tak update blog.Hehehhe...



Ini lah anak koi yg no 2,nama dia Nur Zulaikha,umur 7 tahun..comel tak?Doa koi semuge satu hari nanti dia akan membesor dan menjadi orang yg berguna kepada agama,bangsa dan negara..dan yg paling penting menjadi seorg anok yg solehah.InsyaAllah..


Kadang-kadang te telatoh anok kite membuatkan kite naik angin..sebenarnye tak boleh menyalohkan bebudok jugek,mungkin kite yg kurang sabor.Ke gone?

14 ulasan:

piewahid berkata...

alhamdulillah... semoga anakanda mjadi anok solehah, berjaya dan cemerlang dunia akhirat...

akuanakpahang berkata...

Gitulah anak2 kekadang boleh jadi kita maroh, sebetulnya anak2 ini sebagai penyeri keceriaan rumah kita. tanpa mereka sunyi kita.... :)

relevan berkata...

Anak adalah anugerah..didikkan sempurna insyaAllah besar ganjaran..

LIPISLADY berkata...

Assalamualaikum,
Bijak Nur Zulaika ni,
Chomei, perihatin itu yg keh nampok,
semuga dia menjadi anak solehah dan berjasa pada bangsa dan agama...amin.

Nerzhul berkata...

best la anok aok. comel. hehehe
bebudok ni kalo dimaroh memang tak jadi. makin menjadi-jadi adela.

zulkbo berkata...

salam..
comeiiii..
mana tak comei
anak jantan koi baru 5 tahun
je..idok boleh buat menantu
he he..

Aanas berkata...

comel nya anak dara... cerdik lak tu... tetiba lak teringin nak merasa ada anak pompuan..:)

endiem berkata...

bagus anak yang prihatin pada ayah..ayah pulok kena prihatin pada anak... sesekali bawak bawak pergi KFC.

cemomoi berkata...

seronok anak abohhhh

al-mankaraqi berkata...

anak....errr boleh koi komen ker.....errrrr......errrr

Mazru Majid berkata...

piewahid,

terima kasih..muge doa di perkenankan Allah..insyaAllah.

yassin,
Betul te,kite ni yg meraban..

Mazru Majid berkata...

Relevan..ye koi setuju sgt dgn kate2 aok te..

Lipislady,
Wsalam...InsyaAllah..thanks :)

Nerzhul,
betui tu..kena banyok bersabor..

zulkbo..
boleh di bincangkan tu..hehehe

Aanas,
Terima kasih..insyaAllah ade la rezeki nye sok..

chemomoi,.
hehehe ye weh,anok aboh!

usop,
anok koi yg ni la ngabokan nama aok cantik te..hehe boleh2...

Maza berkata...

Bila pulok anok kawan nok lukih gambo gitu kat kawan yek? Dia tak berapa minat melukih la puloook... ahyee...

Mazru Majid berkata...

maza,

tunggu la dia besor ckit sok...hehe

BOIKOT TERUS BOIKOT!

BOIKOT TERUS BOIKOT!
Untuk saudara seagama ku di Palestin dan Demi Dia yg Maha Berkuasa

Linkwithin

Related Posts with Thumbnails

Rekemenkan blog ini di wall FB anda :)

Arkib koi:

Selongkar blog ini